Senaste nytt

Prepaid SIM & WiFi utomlands tråd

Ready SIM kanske är något alternativ att byta ut mitt fasta AT&T abonnemang till.
Använder det bara 2-3 månader per år men betalar för 12.

Japan

Prepaid LTE SIM | So-net

Screenshot20140423_2.png

Pris: (alla priser är exkl. VAT)
  • 100 MB plan: 3.000 JPY
  • 500 MB plan: 5.000 JPY

Refill: (alla priser är exkl. VAT)
  • 200 MB: 1.500 JPY
  • 500 MB: 2.000 JPY
  • 1 GB: 2.838 JPY

Basfrekvens:
LTE (Xi®):
  • Band 1 (2100 MHz)
  • Band 19 (800 MHz)
  • Band 21 (1500 MHz)
  • Band 3 (1800 MHz, only some areas)
W-CDMA(FOMA®)
  • Band 1 (2100MHz)
  • Band 19 (800MHz)

Det går att köpa på:
  • Kansai International Airport
  • Narita International Airport
  • New Chitose Airport ※Sales start in Mid-May, 2014
  • Akibaoo
  • BOOK OFF Shinjuku Station West Exit Store ※Sales start on April 25, 2014
  • Big West International Prepaid SIM Card Shop (IKEBUKURO)
  • Laox Akihabara Flagship Store

Äntligen ett japanskt Prepaid Data SIM kort som man inte behöver att beställa i förväg.

Last edited:
Det verkar vara delade meningar kring vad man ska använda när man är borta hos jänkarna. Med tanke på den kommande bilutflykten genom USA så sneglade jag på T-Mobile's Simple Choice Plan för $80 per månad. Har tidigare kört deras $3 per day plan och det har fungerat fint men osäker på täckning när man är ingenstans. AT&T verkar ha bättre rykte när man är mitt ute i ingenstans. Tankar?

Tack Dr Miles, kommer testa detta inom snar framtid. Nu är frågan enbart när fler telefontillverkare tar fram modeller som passar detta behov och man kan köra med två sim.

Nu har jag testat Ready SIM. Skickade det till hotellet och det gick utan problem. Beställde på en söndag och det kom fram på onsdagen, då valde jag leveransalternativet med tracking. Läste inte så noga och upptäckte först senare att det endast går endast att ringa inom USA, det var lite synd. Det går dock att ringa till den från andra länder.

Hade problem med att få datatrafiken att fungera till en början, fick ett felmeddelande. Men efter några dagar så började det att fungera av sig själv. Hade jag beställt igen så hade jag nog beställt endast med data.
Lite synd att man måste göra om hela proceduren igen om man skulle åka till USA fler gånger. Nu går det endast att fylla på 72 timmar efter att det gått ut. Hade varit smidigare om man kunde stoppa det i byrålådan och använda det igen nästa gång.

Det verkar vara delade meningar kring vad man ska använda när man är borta hos jänkarna. Med tanke på den kommande bilutflykten genom USA så sneglade jag på T-Mobile's Simple Choice Plan för $80 per månad. Har tidigare kört deras $3 per day plan och det har fungerat fint men osäker på täckning när man är ingenstans. AT&T verkar ha bättre rykte när man är mitt ute i ingenstans. Tankar?

Du vet att du kan byta plan on-demand hos T-Mobile? Dvs du kan växla till en månads-plan om du ska vara där mer än 10 dagar och sedan byter du tillbaka när du åker hem.

Håller helt med om att deras täckning lämnar lite att önska. Tror AT&T har lite bättre täckning och jag har även fått för mig att Verizon har det, men man ska komma ihåg att USA är ett U-land och mobiltäckning är inget man kan förvänta sig.

Du vet att du kan byta plan on-demand hos T-Mobile? Dvs du kan växla till en månads-plan om du ska vara där mer än 10 dagar och sedan byter du tillbaka när du åker hem.

Håller helt med om att deras täckning lämnar lite att önska. Tror AT&T har lite bättre täckning och jag har även fått för mig att Verizon har det, men man ska komma ihåg att USA är ett U-land och mobiltäckning är inget man kan förvänta sig.

Yesbox, medveten om det men är mer fundersam över täckning ifall man är i behov av hjälp och det finns ingen mottagning. Den känns obefintlig när man är i midwest och börjar röra sig mot västkusten.

t-mobile.png

Yesbox, medveten om det men är mer fundersam över täckning ifall man är i behov av hjälp och det finns ingen mottagning. Den känns obefintlig när man är i midwest och börjar röra sig mot västkusten.

Ja, men du är medveten om hur folktomt det är där? Runt de större städerna tycker jag de ser ut att ha täckning, men när man kommer ut i ingenstans så är det nog dåligt med täckning oavsett operatör.

Folktomt är det ingen tvekan om, men jämför man med AT&T så ser det lite ljusare ut. Kommer nog köra på T-Mobile i vilket fall med tanke på att de erbjuder obegränsat mobilt internet vilket AT&T inte gör.

2014-04-24_1015.png

Toppen