Senaste nytt

Vad går er på nerverna på hotellet?

Det som gör mig nervös är att behöva stå i kö för att checka in respektive ut. Allt annat brukar lösa sig.

Duschdrapperi! Så fort man sätter på vattnet så kommer drapperiet anfallande in mot kroppen...

Sitter och äter frukost på Hilton nu och varför är vattenglasen så pyttesmå! Jag får i snitt hämta 4 glas vatten för att få min ranson. De tänker väl på kostnaden, men eftersom de envisas med att duka av dem hela tiden så blir det en massa disk istället...

Last edited:
Som å många andra sagt;
eluttag nära sängen (å än hellre: USB-uttag ;) )
dåligt wifi
betalwifi
konstiga frukosttider
wifi som loggar ut hela tiden
tv-apparater som kräver femtioelva knapptryckningar innan man är inne å kan se på tv
bell boys som tar evigheter innan de är uppe med väskan
minibarer som debiterar bara man möblerar runt lite för att kyla egna grejer

å så lite bubblare:
att man inte kan få poäng om man itne bokat direkt med hotellet (det går ju att boka flygbolag via resebyrå/bokningssajter och ändå få poäng, varför kan inte hotellbranschen ge samma sak???)
för små in room safe som man inte ens kan få in en 13" MacBook air i
det frenetiska fastlåsandet av täcke/överlakan/whateva i fotänden som gör att man måste bädda om sängen varje natt
att de drar för gardinerna inför kvällen, jag vill njuta av utsikten när jag kommer hem till mitt rum på trettioelfte våningen i Tokyo på kvällen

Sitter och äter frukost på Hilton nu och varför är vattenglasen så pyttesmå! Jag får i snitt hämta 4 glas vatten för att få min ranson. De tänker väl på kostnaden, men eftersom de envisas med att duka av dem hela tiden så blir det en massa disk istället...

Håller fullständigt med dig, om de har vatten på flaskor så brukar jag ta med mig en flaska till bordet istället för att behöva springa fram och tillbaks. Om de inte har flaskor så brukar jag dra i mig två små glas på stående fot innan jag fyller på två till som jag tar med mig till bordet. Detta tycker jag dock känns lite ohyfsat, som om jag inte sett vatten på flera dagar.

Att de alltid vill visa rummet och bära väskorna åt mig. Jag klarar av att bära mina väskor och det behövs inget geni för att kunna använda en säng och ett badrum.

När de kommer ut med två riskakor som enda glutenfria brödalternativet på ett Intercontinental hotell, då blir man ledsen i ögat.

* Depositionen/natt på allt mellan $10 till £1000 (ja... I pund och det är Burj Al Arab)
* Hissarna som tar långtid. Mycket pga hotel personal som använder dem...

Annars har man lärt sig att vänja sig vid det många irriterar sig på...

Toppen