Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Vet du om det ens finns en gräns till Centurion för användande av SAS Amex? SAS och Amex kanske har avtalat om att det inte ska finnas någon sådan gräns ...

Jag tänkte ta allt på mitt Platinum. Inte mycket idé att ta mer än 150k på SAS Amex per år.

Jag tror att du måste dubbla den spenden, och inte bara under ett år. Sen är ju den individuella frågan om man tycker att värdet av det svarta kortet verkligen är så mycket högre än det silvriga.

Jag har inte riktigt bestämt mig för vad jag tycker det är värt ännu :) Har rätt bra spend på kortet redan.

Ok. Jag tolkade dig som att du tänkte använda ditt SAS Amex.
För övrigt, vad använder du dina MR-poäng till som är bättre än dubbla antalet EB-poäng?

Sorry. Jag som var lite otydlig :) I ärlighetens namn ingenting. Jag har någon miljon MR liggande på en stor hög. Men jag använder ändå inte alla EB-poäng som ligger heller, så behöver egentligen inte så många fler just nu (får man kanske inte säga här på forumet).

Det är inga problem med att betala in till skattekontot ändå..... Du får ju ändå tillbaka pengarna när du får tillbaka överskjutande skatt :)

Haha! Jo, det förstås... Men då köper jag nog hellre en resa i Plus till AGP/MLA/etc direkt. Räntan de ger på skattekontot är ju inte direkt övergenerös... ;)

Får tillbaka redan innan avdragen, så inga poäng... Attans! ;)

Jag har rätt många bolag. Börjar man kanalisera moms, arbetsgivaravgifter, f-skatt och preliminärskatter genom kortet så skulle det snabbt kunna bli stora mängder poäng. Frågan är lite hur man skulle kunna bokföra 2.5% transaktionsavgift, kan man bara göra det så betalas ju allt med oskattade pengar.

Det finns säkert någon post man kan bokföra avgifter för att betala in dem? Hur gör man normalt med avgifter till banker och så? ;)

Toppen