Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jodå, charmen fungerade på ORD för SK944 till CPH den 7 april. Väninnan hade sedan tidigare blivit uppgraderad via OT till SAS Plus men nu blev jag också det. Personalen började röra på sig när jag i förbifarten nämnde tanken om återbetalning för att flytta ner väninnan till Eco.
Nu hänger jag inte riktigt med? Återbetalning för återflytt till eco? Hur skulle det gå till, känns som jag missar något här.

Nu hänger jag inte riktigt med? Återbetalning för återflytt till eco? Hur skulle det gå till, känns som jag missar något här.
Hvis han truede med at flytte ned i Pure Economy fra Plus er han vel i sin ret til at spørge efter kompensation herfor? Men det var vel bare et smart argument for at få en gratis OpUp og følge sin elskede i tykt og tyndt....

Hvis han truede med at flytte ned i Pure Economy fra Plus er han vel i sin ret til at spørge efter kompensation herfor? Men det var vel bare et smart argument for at få en gratis OpUp og følge sin elskede i tykt og tyndt....

Som jag förstod så hade hans reskamrat fått Optiontown upgrade till Plus men inte han.
Vid OT Upgrade finns ingen refund, du kan väl fråga efter att sitta i Eco istället men du kan ju glömma kompensation för det.

Har fyra OT inlagda de närmaste 4 veckorna; ARN-ORD, ORD-ARN, CPH-SFO, SFO-CPH.
Hoppas på minst 50% utdelning :)

Hittills hyfsad utdelning: Go till Business på SK945 den 3 april och fick just besked om Go till Business på SK935 den 11 april :)
Dock ingen uppgradering på SK946 den 6 april.

Som jag förstod så hade hans reskamrat fått Optiontown upgrade till Plus men inte han.
Vid OT Upgrade finns ingen refund, du kan väl fråga efter att sitta i Eco istället men du kan ju glömma kompensation för det.

Fast det visste inte incheckningstanterna, de såg ut som fågelholkar och hade inte riktigt koll. Första boardingkortsrundan gjorde de misstaget att få med väninnans namn på båda korten. Andra rundan så glömde de prioritystämpeln och tredje så plockade de inte över bagagetaggen till det nya kortet. Allt gick iaf bra och trots att halva C klassen var tom så var de tjuriga och sa att det inte gick. Eco Plus fungerade alldeles utmärkt. Nu ska jag försöka sätta ihop en reserapport om denna resa.

Vet inte om denna fråga varit uppe innan och är nyfiken på vad som gäller.

Kan man söka uppgradering både genom Optiontown och anmäla intresse om uppgradering för EB poäng på samma flight.
Alltså både "hängslen och livrem".
Om det går vad gäller om man beviljas uppgradering först genom OT däreftermed även poäng. Dras poängen ändå?
Står ju på hemsidan att man inte kan ångra sig när man väl sökt uppgradering med poäng.
Fråga till.
Om man inte får uppgradering via OT hur stor/liten är då chansen att man blir uppgraderad via poäng?.

Vet inte om denna fråga varit uppe innan och är nyfiken på vad som gäller.

Kan man söka uppgradering både genom Optiontown och anmäla intresse om uppgradering för EB poäng på samma flight.
Alltså både "hängslen och livrem".
Om det går vad gäller om man beviljas uppgradering först genom OT däreftermed även poäng. Dras poängen ändå?
Står ju på hemsidan att man inte kan ångra sig när man väl sökt uppgradering med poäng.
Fråga till.
Om man inte får uppgradering via OT hur stor/liten är då chansen att man blir uppgraderad via poäng?.

Gör det inte. Finns folk i den här tråden som berättat att det bara strulat till det.

Gällande eventuell poänguppgradering ifall OT inte går igenom så har det ena inte med det andra att göra. Poänguppgradering hanteras på ett ställe och OT hanteras av några som sitter i en hemlig bunker i Köpenhamn om jag förstått saken rätt.

.....OT hanteras av några som sitter i en hemlig bunker i Köpenhamn om jag förstått saken rätt.
Ha, ha - agehall har skabt en god myte :eek:
Ja, der sidder nogle onde mennesker der er griske og kommissions-lønnede og gør alt for at 1. skjule sig; 2. pleje egne interesser og 3. sløre hvilke kriterier der bliver brugt for de udvalgte....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen