Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Jag fick en fråga om jag ville acceptera ett Diamond-kort igår. Var ju en härlig miss när jag tryckte "accept" (eller vad det nu stod). Då fick jag i en ruta "du avböjde förfrågan", i en ruta strax under stod "grattis, du när nu Diamond".

Möjligt att jag minns fel men jag har för mig jag sett betydligt högre priser i poäng tidigare. Och ja du har rätt man tjänar mer poäng än 11.000, kollade bara snabbt på EuroBonus partners - SAS earn points chart - SAS och insåg inte att det var enkel resa :rolleyes:
Sen är ju nackdelen att man inte kan använda Amex voucher men tycker ändå helheten är bra då tillgängligheten på resor är riktigt bra.

Gjorde en sökning för hela familjen och det verkar endast som om det är det är en person per bokning som inte får någon extrakostnad i pengar; så fort jag la till ett barn i bokningen gick priset i pengar upp till ca 10000 kr från endast 800 kr. Så är inte säker på att detta funkar som tänkt just nu?!?

Gjorde en sökning för hela familjen och det verkar endast som om det är det är en person per bokning som inte får någon extrakostnad i pengar; så fort jag la till ett barn i bokningen gick priset i pengar upp till ca 10000 kr från endast 800 kr. Så är inte säker på att detta funkar som tänkt just nu?!?

Såg också det... Märkligt att de inte använder linjär prissättning, blir att göra flera bokningar med 1 biljett i varje, vilket är helt galet och förknippat med en del risker. Undrar om det är en "bugg" eller om det är tanken från SAS att bara en rabatterat prissättning för en enda person?

Såg också det... Märkligt att de inte använder linjär prissättning, blir att göra flera bokningar med 1 biljett i varje, vilket är helt galet och förknippat med en del risker. Undrar om det är en "bugg" eller om det är tanken från SAS att bara en rabatterat prissättning för en enda person?

Ja, alternativet är väl att göra 1 bokning för varje familjemedlem...men det låter ju rätt krångligt...

Har du tillräckligt med poäng för hela familjen? När poängen inte räcker till så får man ju ta resten i cash vilket den räknar ut själv. Testade själv att söka CPH-SFO ToR för 2 vuxna + 1 barn och det blir 1788 kr i skatter och avgifter + 90 kr i serviceavgift (som för övrigt är en märklig avgift då det är self-service när man bokar själv på nätet :p) för hela familjen.

Chattat med SAS. De arbetar alltjämt med att uppgradera folk. Själv kommer jag tydligen att bli uppgraderad till EBD "inom någon dag". Låter lovande :rolleyes:

Fick Diamant idag också samtidigt som poängen från den 5/4 trillade in.
(Det verkar som det triggas automatiskt om det är en rörelse på EB-kontot)

Last edited:
Är det någon som kommit över 100k genom "Säkra EuroBonus Guld" kampanjen, med intjäningsperiod som slutar 28-FEB eller 31-MAR, som kan rapportera uppgradering till EBD?

Toppen