Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Ut plockade jag ett nytt guldkort med vidhängande tillbehör i form av att Eivind Roald kände glädje över att välkomna mig som Guldmedlem ytterligare ett år!

Dubbel glädje, då kommer du ju snart att få ett nytt brev tillsammans med ditt diamantkort där Eivind Roald känner ännu större glädje over att du är Diamantmedlem :)
Så det var därför han var på så gott humör när jag träffade honom i Stavanger igår. :D

Diamond känns lite som en scam med inga tydliga fördelar i förhållande till guld...man blir guld pga en snäll kompis som reser mycket (eller tom köper det på det här forumet)...tror nog jag lägger ner SAS och siktat in mig på något där man får mer tillbaka för sin lojalitet...

Tycker också att "ge bort" guldkort var ett väldigt märkligt val av förmån. Vad är vitsen med att tjäna ihop ett EBG när man kan köpa ett? Upgrade vouchers hade varit en bättre förmån för Diamond då de tillför ett faktiskt mervärde till nivån. På långflygningarna finns det alltid kvar platser i Business kabinen så det känns ganska rimligt att man ger bort dem till sina lojalaste kunder. Man skulle även kunna göra uppgraderingen med voucher bekräftad om man köper en högre bokningsklass (SAS Go Flex) = fler intäkter till SAS.

Tycker också att "ge bort" guldkort var ett väldigt märkligt val av förmån. Vad är vitsen med att tjäna ihop ett EBG när man kan köpa ett? Upgrade vouchers hade varit en bättre förmån för Diamond då de tillför ett faktiskt mervärde till nivån. På långflygningarna finns det alltid kvar platser i Business kabinen så det känns ganska rimligt att man ger bort dem till sina lojalaste kunder. Man skulle även kunna göra uppgraderingen med voucher bekräftad om man köper en högre bokningsklass (SAS Go Flex) = fler intäkter till SAS.

Precis, håller helt med. Förstår inte varför SAS verkar vara så emot upgrade vouchers, det har ju efterfrågats extremt mycket av deras kunder under längre tid. :confused:

Precis, håller helt med. Förstår inte varför SAS verkar vara så emot upgrade vouchers, det har ju efterfrågats extremt mycket av deras kunder under längre tid. :confused:

Nu är min profilsida uppdaterad så mina poäng inte längre har något utgångsdatum.

SAS-No-Points-Expiring.jpg

Även appen kom med en ny version igår kväll. På min EuroBonus profilöversikt syns nu Diamondkortet i helbredd istället för Guldkortet. Även i översikten över de olika nivåerna med alla förmåner finns nu en extra kolumn för Diamond.

Väntar med spänning men får hålla tummarna för den 7:e. Helt otroligt att man är så engagerad över att få ny status.

Instämmer med övriga om uppgrade vouchers, hade varit mer användbart, men min flickvän skulle säkert inte hålla med ;)

Toppen