Senaste nytt

Ny USDM miles REA 75% bonus till 26 mars

Hmm.. fick ju 100% på den här undrar om jag skulle köpa 100k och bokföra in på firman?
Enda nackdelen är ju att det ger dåligt med statusmiles att flyga på köpta miles i tjänsten, välfördsproblem hmm?

Suck, har ingen karaktär, 100.000 poäng rikare men 1.881 USD (har jag för mig) fattigare, måste anstränga mig och försöka hitta en "udda" resa, kanske Europa-Afrika-Sydamerika-Europa?

Hmm.. fick ju 100% på den här undrar om jag skulle köpa 100k och bokföra in på firman?
Enda nackdelen är ju att det ger dåligt med statusmiles att flyga på köpta miles i tjänsten, välfördsproblem hmm?

Ett tips är att inte blanda in en egen firma i det här. Det är som gjort med att få trubbel och extra granskningar av Skattemyndigheten. Jag var inne på samma sak men min revisor avrådde starkt från sådan transaktion även om jag också tycker att det borde gå att redovisa på ett tillförlitligt sätt.

Ett tips är att inte blanda in en egen firma i det här. Det är som gjort med att få trubbel och extra granskningar av Skattemyndigheten. Jag var inne på samma sak men min revisor avrådde starkt från sådan transaktion även om jag också tycker att det borde gå att redovisa på ett tillförlitligt sätt.

Enligt min revisor så skulle det inte vara nått problem (i ett AB), det ska hanteras som ett reseförskott ungefär.
Det viktiga för utom att ha koll på alla transaktioner i pengar är att ha en liggare som visar insättningar och utag av USDM, det kluriga kan bli om man inte lyckas bli av med dem i tjänsten på ett överskådligt tag, eller nu när de så småning om konverteras till AA.

Edit: det viktigast är att visa att de miles man har köpt till firman inte används privat.

Enligt min revisor så skulle det inte vara nått problem (i ett AB), det ska hanteras som ett reseförskott ungefär.
Det viktiga för utom att ha koll på alla transaktioner i pengar är att ha en liggare som visar insättningar och utag av USDM, det kluriga kan bli om man inte lyckas bli av med dem i tjänsten på ett överskådligt tag, eller nu när de så småning om konverteras till AA.

Edit: det viktigast är att visa att de miles man har köpt till firman inte används privat.

Jag håller helt med dej, jag ser inga problem heller det borde gå att hantera och det är inte heller så svårt att dela upp delkostnaderna. Jag har ett Coop kort på firman som jag fyller på en gång om året och sedan räknar jag av inköpen mot detta och det går bra. Jag har i dagarna fått en ny person som revisor så jag får kolla igen. Jag talar också om AB.

Fick allt bli lite påfyllning på kontot med totalt 42k. Ska bli intressant att se vad som händer i fortsättningen efter 1/4...

Jag fick 75% bonus miles erbjudande när jag loggade in tidigare för denna kampanj.
Idag fick jag påminnelsen om denna kampanj via e-mail och kollade för skojs skull.

Döm om min förvåning, idag fick jag 100% bonus miles erbjudande så det ser ut som det varierar när man loggar in, eller de insåg att folk inte köper miles med lägre bonussats och har skrivit om koden för algoritm. :)

Toppen