Senaste nytt

Gratis samtal till medlemmar med SAS nya app EuroBonus Connect

En kvalificerad gissning är att iden inte kommer från SAS, utan från tjänsteleverantören. De erbjuder tjänsten gratis till SAS, och i utbyte behåller de betalningarna från kunderna. Det kan vara möjligt att SAS också får en del av intäkterna, dvs att de går plus på tjänsten, om de är duktiga förhandlare.

Beträffande målgrupp så är (återigen) medlemmarna här högst orepresentativa för den stora massan resenärer, så jag vill inte spekulera i om det här blir en succé eller flopp.

Beträffande målgrupp så är (återigen) medlemmarna här högst orepresentativa för den stora massan resenärer, så jag vill inte spekulera i om det här blir en succé eller flopp.
Precis, det är lite vad det handlar om. Människor som kanske aldrig skulle ladda ner Skype och som inte är insatta i vilka andra tjänster som finns på marknaden. Men om de får det introducerat av ett företag de känner till (SAS) och kan använda poäng de ändå har (EuroBonus) till att ringa hyfsat billigt (i alla fall billigare än via mobiltelefon, t.ex. vid utlandsresa) kanske de är beredda att ge det ett försök.

En viss potential tror jag nog att det finns, men om det blir succé eller flopp, ingen aning.

Vem använder inte Skype idag? I min bekantskapskrets så använder även de minst teknikvänliga Skype nuförtiden.

Ja, alltså jag tycker det är så långsökt så jag vet inte vad. Min mamma använder Skype. Om SAS vill komma åt gruppen som är mer teknikfientliga än min mamma, ja, då kan man snacka nicheprodukt... Men de 4 personer det riktar sig mot kommer få en bra tjänst säkert... ;)

Det SAS är ute efter är telefonboken/kontakter som man måste ge dem tillträde till. Likadant som andra "gratis"-appar vill åt. Det är liknande anledning som gör det "gratis" att ha SAS EB MC/AmEx/Diners; det är dina köpvanor de vill åt. Alltså: priset du betalar för att använda SAS-appen är din integritet, som du annars skulle sålt till WhatsApp, Confide, Apple/Facetime etc.

Nekter å tro det bare er jeg i hele vide verden som kun bruker Skype gratis. Jeg har aldri, og kommer aldri, til å fylle på penger på min skype-konto.

Jeg har i tillegg noen småtusen-eurobonus poeng jeg har fått her og der (type 5400), å overföre disse til appen og så bruke de til å ringe for er da ufattelig mye enklere for meg, enn å måtte overföre ekte penger til en skypekonto. Jeg sparer faktisk penger på det, särlig på reise. Eurobonuspoengene er jo bare bonuspoeng jeg får for handling eller online surveys, det er jo ikke penger jeg har brukt.

Så *sånn sett* passer det helt greit for meg, jeg er vel en av de 4 i verden som kommer til å benytte meg av det da ;)

Den största frågan är väl egentligen varför Connect inte integreras i nuvarande SAS-appen? Allt under samma tak? Blir sällan överskådligt eller enkelt om man behöver ha flera appar till allt (SAS-app, Explore-app, Connnect-app, Star Alliance-app etc). Inser också att det är svårare att integrera, speciellt om nu appen mer eller mindre kommer direkt från Zaark, men det gör ju inte det direkt lättare för de teknik-ointresserade vilka tydligtvis är den främsta målgruppen.

Förhoppningsvis blir det bra länkar mellan apparna. Men anledningen att de inte integreras är säkert just det att de byggs av en tredje part. Även den vanliga appen byggs ju av en tredje part åt sas, så det blir ännu fler som skulle koordineras..

Skulle vara en riktigt bra sak om det fanns "hotline" till SAS för bokningsbekymmer etc. Givetvis med prio efter EB-nivå

Toppen