Senaste nytt

Swiss måste ha europaflygets bästa business class

Nyss ankommen på Arlanda efter en fantastisk flygning i Business Class ombord på LX1232. Har tidigare flygit SWISS Business på long haul, så detta var min första flygning intra-EU. Bara att stämma med i hyllningskören, maten må vara bra men det är servicen som verkligen urskiljer dem från konkurrenterna. Mycket trevlig trevlig besättning på min flygning och Champagneglaset toppades på konstant.

Sitter i BRU fra AGP på vei til OSL. Reiser denne gang med SN og må si at det er noe av det beste jeg har opplevd. Fantastisk service fra en særdeles hyggelig purser (som jeg vekslet noen ord med i galley). Nydelig champagne (og ordentlige varme handdukar i motsetning til LX) samt pre-depature drink. Vi var 3 stk i C og fikk følelse av å være skikkelig celebrity. En stor takk til Brussels er oversendt CR avdelingen :)

Jag gjorde Zürich-Arlanda i C igen igår.

Lika bra som veckan innan trots nästan full kabin. 2 FAs jobbade i C-kabinen mot 6 pax. Samma ratio som på longhaul i F!

mvh

Kom precis till Arlanda från Zurich med LX, i C. Toppenservice som sagt.
Det var lite glest i kabinen och jag satt på rad 2 av 4 i C, jag var tydligen den första som bad om champagne och man såg hur flygvärdinnan lös upp när hon fick öppna en stor flaska. ( sen så spred sig champagne drickandet på min rad och även flaska nr 2 öppnades efter en stund…) Maten var god och de är som sagt duktiga på att bemöta passagerarna där.

Kul; också stort fan av Swiss. Tycker däremot Senator loungen i Geneve som besöktes nu i sportlovstider var riktigt bra; lugn och ro med tillmötesgående personal.

Intressant. Personalen i Genève var definitivt trevligare än de i Zürich och likaså var utbudet i Senator loungen mycket bättre, både när det kommer till mat och dryck. Däremot tyckte jag att Senator delen var riktigt liten och trång. Blev tvungen att lämna loungen för att gå till toaletterna och när jag kom tillbaka blev jag nekad inträde då loungen var för full. Bara att traska över till Business delen som är mycket trevligare. 4ggr större, mycket dagsljus och gott om sittplatser. Utbuden skiljde sig inte i någon större utsträckning.

Intressant. Personalen i Genève var definitivt trevligare än de i Zürich och likaså var utbudet i Senator loungen mycket bättre, både när det kommer till mat och dryck. Däremot tyckte jag att Senator delen var riktigt liten och trång. Blev tvungen att lämna loungen för att gå till toaletterna och när jag kom tillbaka blev jag nekad inträde då loungen var för full. Bara att traska över till Business delen som är mycket trevligare. 4ggr större, mycket dagsljus och gott om sittplatser. Utbuden skiljde sig inte i någon större utsträckning.

Ville gå dit men begreppet "loungehopping" var inte tillräckligt intressant för resten av klanen... Vi träffade nog ganska rätt när det gäller tidpunkt, gissar på max 20 % upptagna platser - gick också på toaletten (fräsch den också..). Kul att ändå höra (om du kommer i håg) vad som skiljer sig åt vad gäller utbudet mellan loungerna?

Ville gå dit men begreppet "loungehopping" var inte tillräckligt intressant för resten av klanen... Vi träffade nog ganska rätt när det gäller tidpunkt, gissar på max 20 % upptagna platser - gick också på toaletten (fräsch den också..). Kul att ändå höra (om du kommer i håg) vad som skiljer sig åt vad gäller utbudet mellan loungerna?

Matutbudet är ungefär detsamma i bägge lounger, med undantag att Senator delen hade lite fler desserter. Likaså är utbudet av starksprit bättre i Senator delen där man bland annat har Hendrick's Gin, Bailey's och lite andra "finare" spritsorter såväl som ett större utbud av dessa.

Jag var där under förmiddagen, så jag misstänker att New York flighten gjorde det riktigt fullt.

Jag har fått gott intryck från Business lounge i Genève. Kan vara en tillfällighet men jag tycker den är snäppet bättre än Senator i Zürich när det gäller mat, vin och choklad.

Det blir två legs med LX i C nästa tisdag. Tyvärr blir det 0945 flighten och frukost men det ska bli intressant att se vad som serveras mellan ZRH-PMI.

Det blir två legs med LX i C nästa tisdag. Tyvärr blir det 0945 flighten och frukost men det ska bli intressant att se vad som serveras mellan ZRH-PMI.

Mellan ZRH-PMI är det normal kallskuret och bröd.

09.45 flighten ARN-ZRH lider av en form av schizofreni. Det var varit lunch och frukost om varandra för mig :)

Toppen