AABack2ARN
Medlem
Senator på biljetten som är bokad med Air New Zealand står ingenting om att den operaras med Virgin. Det såg vi när vi checka in på flygplatsen.
Om detta stämmer så undrar jag om det inte är ett marknadsförinsgbrott från Kilroy. Jag har för mig att inom EU (vet att så är fallet för USA) så måste det framgå vem som utför en flygning. Nu kommer det i sak inte lösa Eurobonus-problematiken men visar på att (om det stämmer) att Kilroy kanske inte följer alla regler man ska...
Att SAS/StarAlliance inte är en orsak till problematiken håller jag inte med om. StarAlliance kundfientliga hanetring av vem som står för poängen och hur många är absolut en bidragande orsak till komplexiteten och jag tycker trådskaparen absolut kan höra av sig med en historia från verkliga livet hur denna komplexitet slår.
Men, till syvende og sidst är det du som medlem som måste hålla koll på alla dessa regler och att hålla Kilroy (säljaren) ansvarig annat än om det finns ett ordentligt skriftligt avtal i frågan är icke hållbart.
Detta är absolut ett tillfälle då en ombudsman för alliancen skulle kunna vara till stor nytta.