Senaste nytt

Bättre mat i SAS Plus men all alkohol till försäljning i SAS Go

Faktum är ju att det är bättre service på en charterflygning till Thailand än på long haul SAS efter detta...

Är det verkligen det? Nu flyger jag inte charter så ofta längre, men jag var dum nog att flyga Thomas Cook till Aruba för ett drygt år sen och där kostade allt extra. Allt med själva flygplanet var dessutom tusen gånger sunkigare än en SAS-kärra.

Är det verkligen det? Nu flyger jag inte charter så ofta längre, men jag var dum nog att flyga Thomas Cook till Aruba för ett drygt år sen och där kostade allt extra. Allt med själva flygplanet var dessutom tusen gånger sunkigare än en SAS-kärra.

Som allt annat finns det bra och dåligt även inom charterbranshcen.

TUINordic kör Boeing 787-8 på vissa av deras linjer.
http://www.businessclass.se/forum/o...ter-boeing-787-vintern-2013-a.html#post149040

Apollo använder Finnair A330 till utvalda destinationer.
http://www.businessclass.se/forum/f...083-finnair-inleder-samarbete-med-apollo.html

Hur blev det nu med inrikesfrullen? Jag bokade precis fakirflyget CPH-ARN-OSD på måndag, och på min itinerary står det "Meal (Non-specific)" på ARN-OSD. Det står alltså ingenting om "For purchase".
Jag fick för mig att man redan hade börjat ta betalt för inrikesfrulle.

Åkte just ARN-EWR i C och noterade två små skillnader jämfört med i höstas.

- Ny nötpåse till fördrinken. Nu även med mandlar och tranbär, känns klart bättre än den gamla.

- På efterrättsvagnen finns nu en äppelkaka som serveras med mascarpone spetsad med calvados. Mycket bättre än chokladkakan de kört en tid, frågade personalen om detta var en del av det nya konceptet och så var det tydligen. Annars inga uppenbara skillnader hittills...

Last edited:
I OT-tråden skrev vega att hen skulle flyga longhaul i business på "premiärdagen" 1 mars. Några synliga förändringar att rapportera, tro?

Till vår besvikelse blev vi erbjudna vatten och juice före flygningen. Frågade om de inte skulle servera champange och fick svaret "jo, vi skulle servera champagne idag men.... ni får det i luften istället". Så det var rätt dåligt....Annars inga andra synliga förändringar att rapportera.

Flög OSL-CPH idag kl 09:15 och var spänd på nya upplägget. De annonserade inte ut val av sandwich som förut, men pursern gick runt med en korg (!) till alla Plus-resenärer där man fick välja på antingen kyckling- eller kalkonsandwich. Dessa var troligen från turen innan CPH-OSL tänker jag, eller har de bara frukostlådor då? Annars var det fullt "snackssortiment", grabben på 1C tog en Carlsberg. Rätt attityd till livet.

Trist att frukost für alle försvinner på SAS. Skulle vilja karaktärisera det som ett praktfullt självmål om man tror att det blir strykande åtgång på frukostkartongen i GO när prislappen blir 70:-

Nej, tänk om och låt frukosten vara kvar som en fördel om man väljer SAS morgonflyg och känner att man inte har råd med en PLUS-biljett. Vilket incitament finns att välja SAS GO före DY när servicen blir likvärdig och biljettpriset i vissa fall är till nackdel?

Toppen