Senaste nytt

Varför kan jag inte checka in online hos Turkish Airlines?

Du spelar verkligen rysk roulette med automatpistol... Resebyrå och TK känns som ett bra recept på strul.
Som sagt, det har blivit strul en gång och givetvis kunde resebyrån inte hjälpa mig eftersom jag inte hade köpt deras "servicepaket". Men, jag skype:ade till Turkisk Airlines huvudkontor och de var mycket tillmötesgående. Andra flygbolag, t ex Air Berlin, vägrar att hjälpa en om man inte har köpt biljetten direkt av dem.

Ja, det är helt korrekt av flygbolagen att INTE hjälpa dig då de inte äger bokningen, så Turkish gjorde faktiskt fel, vilket kan leda till ännu mer problem om du har otur.

Det är en bra anledning till att man alltid ska undvika resebyråer och handla direkt av flygbolagen.

Ja, det är helt korrekt av flygbolagen att INTE hjälpa dig då de inte äger bokningen, så Turkish gjorde faktiskt fel, vilket kan leda till ännu mer problem om du har otur.

Det är en bra anledning till att man alltid ska undvika resebyråer och handla direkt av flygbolagen.
Rätt eller fel, i slutändan var jag en nöjd resenär och det tycker jag är en viktig punkt i sammanhanget.

Javisst, kom bara inte och gnäll när det går åt h-vete och du inte får hjälp av din resebyrå. Då kommer jag och många med mig säga "Vad var det vi sa..?".

Risken med TK är dock att det kan gå precis lika mycket åt h-vete om man köper direkt av dem. ;)

Skämt åsido, jag hade med TK att göra för ett par veckor sen och det gick otroligt smidigt. De har nya typ av utskick, så någon form av IT-uppdatering har skett, fast den kanske bara är kosmetisk. Men även deras web-bokning har ju blivit bättre, även om de iofs gått från 1994 till 2004 kanske. De har ju helt klart en bit att gå. Men men, det är nog inte lätt att bara slänga ut Troya-systemet och börja om... Många av oss har ju jobbat med supportsystem och vet att det är ju pest eller kolera man får välja mellan....

Iaf blev jag väldigt positivt överaskad, så jag törs väl flyga dem lite mer igen kanske. :)

Javisst, kom bara inte och gnäll när det går åt h-vete och du inte får hjälp av din resebyrå. Då kommer jag och många med mig säga "Vad var det vi sa..?".
Men, jag har ju varit i just den situationen och ändå hjälpte Turkish Airlines mig när resebyrån inte ville hjälpa mig. Det är därför jag talar väl om dem.

Risken med TK är dock att det kan gå precis lika mycket åt h-vete om man köper direkt av dem. ;)
När det gäller kundtjänst i Turkiet, ja. :) Jag har dock bra erfarenhet med lokala kontor i Stockholm och i Bangkok.

Apropå resebyrån okunnighet, en resebyrå i Thailand lyckades att boka om min icke-ombokningsbara THAI biljett som jag köpte i Sverige. Så ibland (eller sällan) har man nytta av dem men ofta inte...

Men, jag har ju varit i just den situationen och ändå hjälpte Turkish Airlines mig när resebyrån inte ville hjälpa mig. Det är därför jag talar väl om dem.

Jag tolkade ditt inlägg som att du tänkte fortsätta använda en resebyrå och förlita dig på att någon annan gör fel när saker går snett.

Kan man skriva ut sina boarding pass vid online incheckning med Turkish Airlines från Stockholm eller måste man hämta ut dessa på Arlanda?

Toppen