Tack för en utförlig rapport med många fina bilder.
Jag fick inte någon glass när jag flög mellan Bangkok och Tokyo i United First i 2010. Är det bara till/från USA?
Förresten, frukosten i First class på denna sträcka var så här.
Jag gissar ett par saker:
Fifth freedom som ditt exempel är lite kortare
Tidpunkt på dagen för resan
Regionalt anpassning till marknaden
Och......
Om du åkte 3-klass med United 2010 var detta pre-merger United. Mycket av konceptet för BusinessFirst är baserat på pre-merger Continentals koncept.
I alla fall, nu har jag "tjatat" om att prova United BusinessFirst från ARN, nu hoppas jag flera gör det

Mycket bättre alternativ än SAS på rutten till New York/Newark (EWR).
Jag skulle dock vara väldigt mån att välja:
B777-200ER utan First
B767-400ER
B757-200ER
B787-800
Dessa har alla f.d. Continental stolen och inte f.d. United. Det skall också vara samma servicekoncept som Continental hade. I detta fall är detaljerna viktiga då upplevelsen blir nog annorlunda med f.d. United plan. Så om ni tänker flyga till flygplaster som IAD, ORD, SFO, eller LAX från CDG, BRU, MUC, FRA, LHR, MXP och dyl kommer ni kanske bli besvikna. Så titta noggrant innan ni bokar vad det är för flygplan.. Men rutten ARN-EWR vill många erfarna f.d. Continental (Newark) baserade crew ha då den svenska passageraren räknas som "enkel", "trevlig" och "snäll". På mina resor har inte någon där framme haft mindre än 20 år med Continental och har varit suveräna.