Senaste nytt

Fantastisk Upplevelse i United BusinessFirst

Efter att ha läst den rapporten så känns det mer rätt än någonsin att ha bokat United via New York ut i maj istället för LH via Frankfurt. Ska verkligen bli trevligt att prova den produkten!

Härlig rapport! Maten ser verkligen god ut! Du är verkligen utförlig och duktig på att beskriva smaker och kompositioner, du skulle kunna bli matrecensent! :)

Bra rapport.
Fd. Continental är riktigt bra och jag uppskattade deras nya hårdvara i 757 och 777 på många flygningar.
Gamla reclinern var ingen höjdare och fick även uppleva den ett gäng gånger :)

Det där med bränd doft och sedan färsk fin chocolate chip cookie levererar dom även på Domestic First kan jag meddela. Jag hade precis samma tanke som du: "Nu är nåt fel!........vänta....mmmgggh....nybakt"

Den där cookien och ett glas mjölk... genial service! Får bli UA nästa gång till NYC! Stort tack för ett välskrivet och trevligt reportage!

Jag var dock mätt när jag landade men då jag hade lovat snubben på CBP kontoret att testa Five Guys Burgers&Fries (det var hans rekommendation) så fick det bli en hamburgare där innan jag satte mig på tåget till Newark.

Jag är inte helt imponerad av dem faktiskt. De är OK, men inte direkt bättre än något annat sådant ställe.

Tack åter igen för att ni läste. Glad att ni uppskattade! :)

Efter att ha läst den rapporten så känns det mer rätt än någonsin att ha bokat United via New York ut i maj istället för LH via Frankfurt. Ska verkligen bli trevligt att prova den produkten!
Trevligt att höra. Hoppas att du får en lika trevlig flygning som jag hade!
Härlig rapport! Maten ser verkligen god ut! Du är verkligen utförlig och duktig på att beskriva smaker och kompositioner, du skulle kunna bli matrecensent! :)
Tack så mycket! Det är visserligen en möjlighet, men å andra sidan är jag nog inte tillräckligt sofistikerad ;)
Bra rapport.
Fd. Continental är riktigt bra och jag uppskattade deras nya hårdvara i 757 och 777 på många flygningar.
Gamla reclinern var ingen höjdare och fick även uppleva den ett gäng gånger :)
Tack Jens, glad att du uppskattade läsningen! :)
Det där med bränd doft och sedan färsk fin chocolate chip cookie levererar dom även på Domestic First kan jag meddela. Jag hade precis samma tanke som du: "Nu är nåt fel!........vänta....mmmgggh....nybakt"
Haha, det var precis samma reaktion som jag fick ;)
Den där cookien och ett glas mjölk... genial service! Får bli UA nästa gång till NYC! Stort tack för ett välskrivet och trevligt reportage!
Absolut, det blir ju inte mer amerikanskt än så!
Jag är inte helt imponerad av dem faktiskt. De är OK, men inte direkt bättre än något annat sådant ställe.
Jag var faktiskt inte heller så imponerad men det kan ha berott på att jag inte visste hur man skulle bära sig åt vid beställning. Hade ingen aning om att man skulle välja vad man ville ha på burgaren själv, och jag råkade av misstag beställa en tom burgare med enbart Jalapeno. Ska ge dem en andra chans i sommar.

Tack för en utförlig rapport med många fina bilder.

Jag fick inte någon glass när jag flög mellan Bangkok och Tokyo i United First i 2010. Är det bara till/från USA?

Förresten, frukosten i First class på denna sträcka var så här.
United First class BKK-NRT_04.jpg
(Foto: Dr. Miles)

Tack för en utförlig rapport med många fina bilder.

Jag fick inte någon glass när jag flög mellan Bangkok och Tokyo i United First i 2010. Är det bara till/från USA?

Förresten, frukosten i First class på denna sträcka var så här.

Jag gissar ett par saker:
Fifth freedom som ditt exempel är lite kortare
Tidpunkt på dagen för resan
Regionalt anpassning till marknaden

Och......

Om du åkte 3-klass med United 2010 var detta pre-merger United. Mycket av konceptet för BusinessFirst är baserat på pre-merger Continentals koncept.

I alla fall, nu har jag "tjatat" om att prova United BusinessFirst från ARN, nu hoppas jag flera gör det :) Mycket bättre alternativ än SAS på rutten till New York/Newark (EWR).

Jag skulle dock vara väldigt mån att välja:
B777-200ER utan First
B767-400ER
B757-200ER
B787-800

Dessa har alla f.d. Continental stolen och inte f.d. United. Det skall också vara samma servicekoncept som Continental hade. I detta fall är detaljerna viktiga då upplevelsen blir nog annorlunda med f.d. United plan. Så om ni tänker flyga till flygplaster som IAD, ORD, SFO, eller LAX från CDG, BRU, MUC, FRA, LHR, MXP och dyl kommer ni kanske bli besvikna. Så titta noggrant innan ni bokar vad det är för flygplan.. Men rutten ARN-EWR vill många erfarna f.d. Continental (Newark) baserade crew ha då den svenska passageraren räknas som "enkel", "trevlig" och "snäll". På mina resor har inte någon där framme haft mindre än 20 år med Continental och har varit suveräna.

Det här är F.d. Continental plan med deras servicekoncept. En underbar produkt...

Bra rapport...

Er der andre lufthavne ud over SNN, ARN og OSL, hvor de benytter ex-Continental fly? Overvejer at ville benytte UA på næste tur til USA, så måske var det et tips der er værd at huske på.

Toppen