Senaste nytt

Fantastisk Upplevelse i United BusinessFirst

Super rapport!
United har blitt bra. Bare synd de ikke klarer å presentere maten skikkelig, samt skjønne hvilke porsjoner man eter i Europa.
Velger sjelden United til USA pga 757 flyene. Setter mer pris på et ordentlig longhaul fly med 2 midtganger. Syntes også innredningen er steril og klaustrofobisk. Får håpe de setter inn 787 i fremtiden.

Ojojoj, här levereras det reserapporter i världsklass på rad. Bra jobbat!

Ice cream sundae! Ser ju helt klart ut som om United är värd en resa. ;-)

Som vanligt ett välskrivet och välillustrerat reportage. Det gläder mej att det är fler än jag som hamnar i Customs and Border Protection kontoret för en utförligare intervjuv om vad man planerar att företa sig med i USA.
Jag blir riktigt imponerad av serveringen. Här har SAS mycket att lära. Serveringen av glassen slår med hästlängder den jag fick i F klass på Malaysian. Där kom glassen in i sin pappburk. Det ser ut som det är dags att prova UA. Det kan ju hinnas med innan USDM milagen går över till AA om man bokar innan månaden är slut.

Som vanligt ett välskrivet och välillustrerat reportage. Det gläder mej att det är fler än jag som hamnar i Customs and Border Protection kontoret för en utförligare intervjuv om vad man planerar att företa sig med i USA.
Jag blir riktigt imponerad av serveringen. Här har SAS mycket att lära. Serveringen av glassen slår med hästlängder den jag fick i F klass på Malaysian. Där kom glassen in i sin pappburk. Det ser ut som det är dags att prova UA. Det kan ju hinnas med innan USDM milagen går över till AA om man bokar innan månaden är slut.

Fast man får en riktigt bra glass på AA också, tror det är en amerikansk grej ;)

Hörni, det här är exakt samma produkt som finns på ARN-EWR och OSL-EWR. Jag vet faktisk inte om man åker pre-merger 3-klass United B763, B772, eller B744 att det är samma upplevelse. Men denna F.d. Continental produkt är väldigt bra.

Jag har åkt 3x från ARN med denna, väldigt nöjd varje gång. United "P" ger 200% till EuroBonus, så nästa JV rea strunta i SAS och åk United från ARN :)

Jag gillar restaurangstyleservicen utan skolmatsalsbrickan...

Tusen tack för era kommentarer. Det glädjer mig starkt att ni uppskattade läsningen. :)

Som herr Senator säger så är det f.d Continental som man bör kika efter.

Alltså, du skriver så bra! Och fina bilder, som vanligt.
Men jag måste undra: hur fick du i dig så mycket mat på en dag?! :confused: Först en gigantisk cooked breakfast, 100-rätters på planet, och så lite mer käk på det. Och så troligen mer sen på kvällen ;)

Tackar! Bra fråga faktiskt. Frukosten åt jag runt halv sju på morgonen och lunchen på planet serverades omkring fyra timmar senare, så jag hann bli hungrig under tiden. Jag var dock mätt när jag landade men då jag hade lovat snubben på CBP kontoret att testa Five Guys Burgers&Fries (det var hans rekommendation) så fick det bli en hamburgare där innan jag satte mig på tåget till Newark. Hade tänkt skippa middagen på SAS flyget hem, men tvingade i mig den i slutändan. Var väldigt mätt när jag kom hem ;)

Tackar och bockar utmärkt rapport. Har nästan bara bra erfarenheter av United sista åren, dock har jag bara åkt domestic First. Nästan så att jag funderar på att byta allians efter en sådan här rapport ;)

Tackar, kul att du uppskattade läsningen! Det skadar ju inte att växla mellan två allianser ;)

Tack för ännu en jättefin och välskriven rapport. Du skriver otroligt bra Jonas C

Även om jag är starkt färgad så glädjer det mig att läsa en positiv rapport om United som så ofta får ett oförtjänt dåligt rykte. Fler borde testa United själva och se hur pass bra de faktiskt är! :D

Tusen tack Alx! Jag reser förmodligen inte BusinessFirst igen inom den närmaste framtiden, men vid inrikesresor i USA kommer United definitivt att vara mitt förstahandsval.

Kul att läsa Jonas! Speciellt kul att bryta gamla invanda tankar kring amerikanska flygbolag :)

Tack Martin! :)

Super rapport!
United har blitt bra. Bare synd de ikke klarer å presentere maten skikkelig, samt skjønne hvilke porsjoner man eter i Europa.
Velger sjelden United til USA pga 757 flyene. Setter mer pris på et ordentlig longhaul fly med 2 midtganger. Syntes også innredningen er steril og klaustrofobisk. Får håpe de setter inn 787 i fremtiden.

Tackar! Jag uppskattade faktiskt 757:an då den mindre kabinen gjorde att servicen blev intimare, snabbare och mer uppmärksam. Kabinen i 757:an är rymligare än på en 737 så man kommer inte känna sig klaustrofobisk. Kan hålla med om att färgvalet av inredningen är lite tråkigt och sterilt.

Hörni, det här är exakt samma produkt som finns på ARN-EWR och OSL-EWR. Jag vet faktisk inte om man åker pre-merger 3-klass United B763, B772, eller B744 att det är samma upplevelse. Men denna F.d. Continental produkt är väldigt bra.

Precis. Pre-merger United har nog en sämre produkt skulle jag tro. Men jag vill minnas att traveler hade en bra upplevelse i övervåningen på Uniteds 744 för en tid sedan, så de bör nog definitivt utforskas vidare. ;)

Ja eller hur, intresserad av att bli min ghostwriter när jag jag jobbat klart Jonas C ?

Sker betalningen i bonuspoäng ställer jag gärna upp :cool:

Toppen