Senaste nytt

Fredagstråden™

Ledig kväll, för första gången sedan jag kan minnas (ok, inte fullt så länge..). Sammanfattar veckan med ca 65h arbete, men känner mig i ganska OK form.
Imponeras också av att jag har haft 20st SJ-avgångar utan försening.

Ikväll ska jag inte göra någonting, förutom att grotta ner mig i forumtrådar. Har väl ca 2mån att ta igen, så vi får se hur långt jag hinner :rolleyes:

Har just avslutat en lugn och behaglig Valentine's dinner hemma. Vi gjorde två förrättsfavoriter, toast skagen och blinier med kalixlöjrom (hoppade över huvudrätten) - till detta Duval-Leroy 1995 på magnum. Fortfarande ungdomlig champagne - hade gott kunnat lagras fem år till.

Lite jobb kvar den här dagen, bl a lägga sista handen vid verksamhetsberättelsen.
Sedan blir det SK 1047 till ARN ikväll och en natt på Radisson Arlandia, innan jag fortsätter till Göteborg imorgon.

Tjena,

Sitter och har lite "Kontorstid" vid poolen på Le Meridien i Khao Lak. Bröllop på beachen i morgon (inte jag, en nära vän) så ett stort gäng av så väl stora som små har slagit rötter här i fem dagar.

"Farbror Senator" har behövt vara med och bada hela förmiddagen, samt införskaffa lite bananer så elefanten fick frukost han också tyckte Fröken Solstråla på snart 3 år i morse.

Med 10 vuxna samt 6 barn i åldern (9mnd till 12 år) går önskemålen lite isär om aktiviteter och middagar, så ikväll blir det nog "det riktiga Thailand" för min del, med andra ord ett håll i väggen någonstans där en öl kostar 50 Baht och en Phad Thai typ 100 Baht. Möjligtvis blir det golf i morgon bitti, innan min nära vän gifter sig.

Skoj skall det bli i alla fall! Trevlig helg!

Låter underbart Senator!

Själv håller jag på och samlar mig på Doubletree LHR T5 för att ta mig in till LCY och testa BA001. Har spenderat rätt mycket tid på att försöka förstå hur man smidigast tar sig från LHR till LCY och det jag kommer fram till är att Uber nog är det enda realistiska alternativet. Jag är för lat för att hålla på med HEX, tunnelbana och DLR. Dessutom verkar prisskillnaden bli ca £15 vilket knappast motiverar strulet med en massa byten.

Låter underbart Senator!

Själv håller jag på och samlar mig på Doubletree LHR T5 för att ta mig in till LCY och testa BA001. Har spenderat rätt mycket tid på att försöka förstå hur man smidigast tar sig från LHR till LCY och det jag kommer fram till är att Uber nog är det enda realistiska alternativet. Jag är för lat för att hålla på med HEX, tunnelbana och DLR. Dessutom verkar prisskillnaden bli ca £15 vilket knappast motiverar strulet med en massa byten.

Nu har jag ingen koll på vad HEX kostar men har för mig det är ca 20£, att åka ut till LCY borde inte kosta mer än 10£ med tuben och DLR. Kostar Uber bara 45£, låter som ett helt ok pris och klart mycket bekvämare.

Toppen