Senaste nytt

Ny Diamantnivå och loungetillgång för silvermedlemmar – vi sammanfattar nya EuroBonus

Men tråkmåns. Hade vi inte trevligt på vår MR till Prag??? Dacapo??

Jodå, det var mycket trevligt.

Notera "just nu inga planer". Dvs. det kanske bara inte har börjat planeras för Diamond Run än.

Jag har inte bestämt mig än helt enkelt. Det finns en tidsaspekt som spökar. Jag önskar jag inte hade missat vissa dagar i julkalendern, som helt klart hade underlättat, men vi får se vad som händer.

Jodå, det var mycket trevligt. Jag har inte bestämt mig än helt enkelt. Det finns en tidsaspekt som spökar. Jag önskar jag inte hade missat vissa dagar i julkalendern, som helt klart hade underlättat, men vi får se vad som händer.
Helt klart så underlättar julkalender USA luckan mitt resonemang kring MR till IAD.

Läste följande på Check-in.dk, om det har varit uppe här så har jag missat det helt:

Som noget helt nyt får diamant- og pandion-medlemmer mulighed for at ringe til en særlig ”concierge-service” i stil med den man finder på hoteller. Conciergen kan så hjælpe medlemmerne med at finde hotel, restauranter og lignende i den by man er på vej til.

Har just landat i CPH efter det tidiga SAS-morgonflyget från Bryssel. Läste på planet den särskilda lilla tidningen om nya EB som låg i stolsfickan, och det tyckte jag var en bra fräsch produkt som ger ett allmänt gott intryck av förändringarna. Kul att läsa.

Den enda svagheten är att de inte lyckas "sälja" Diamond så bra. Det sägs flera gånger att det kommer en ny ännu högre nivå över Gold men i tabellen över förmåner så ser Gold och Diamond i stort sett likadana ut, med bara två punkter längst ner som skiljer ut Diamond (ge bort guldkort och längre giltighetstid för poängen). Den bättre tillgången på bonusresor long-haul som ju ska gälla bara för Diamond syns inte, utan förmånen bättre tillgång på bonusresor är ikryssade för både Gold och Diamond. De borde (och skulle kunna) skapa mer sug och spänning kring Diamond genom att skilja ut den tydligare från Gold och kanske skriva att det kommer fler förmåner som inte är klara än!

Har just landat i CPH efter det tidiga SAS-morgonflyget från Bryssel. Läste på planet den särskilda lilla tidningen om nya EB som låg i stolsfickan, och det tyckte jag var en bra fräsch produkt som ger ett allmänt gott intryck av förändringarna. Kul att läsa.

Den enda svagheten är att de inte lyckas "sälja" Diamond så bra. Det sägs flera gånger att det kommer en ny ännu högre nivå över Gold men i tabellen över förmåner så ser Gold och Diamond i stort sett likadana ut, med bara två punkter längst ner som skiljer ut Diamond (ge bort guldkort och längre giltighetstid för poängen). Den bättre tillgången på bonusresor long-haul som ju ska gälla bara för Diamond syns inte, utan förmånen bättre tillgång på bonusresor är ikryssade för både Gold och Diamond. De borde (och skulle kunna) skapa mer sug och spänning kring Diamond genom att skilja ut den tydligare från Gold och kanske skriva att det kommer fler förmåner som inte är klara än!

Den förmånen är för EBG i Europe och EBD till hela världen så det är ju samma men med en ack så stor skillnad.

Man kan tycka att de kunde lockat med att statusen gäller 24 månader, ngn gratis uppgradering, rabatt på bonusresor o s v. Att man kan ge bort ett guldkort är ju kul, men det är inte direkt något som får en att hoppa av glädje.

Man kan tycka att de kunde lockat med att statusen gäller 24 månader, ngn gratis uppgradering, rabatt på bonusresor o s v. Att man kan ge bort ett guldkort är ju kul, men det är inte direkt något som får en att hoppa av glädje.

Ja, lansera en ny nivå.. men för vad egentligen. Ge oss ett sug SAS!!
Concierge a la Amex/Eurocard Platinum är rätt ointressant, man vill ha något kopplat till flyget. Vill kunna flasha med kortet på planet. Vill gärna vilja ha kortet :( Folk kanske tycker man klagar, men min ärliga känsla är besvikelse. Upp till SAS att skapa sug för mig. Och känner jag så känner nog flera så.

* Bättre bonusresor. Trist att åka bonusresor då man inte får legs/poäng. Inget supercitament för mig. Vill ju åka på resor för att kunna få access till saker som lounge/fast track/flasha...
* Poäng never expiry, helt ointressant - ickefråga.
* Ge bort guld. Frugan åker ju med mig. Ge bort till farsan kanske som åker 4-5 gånger... men ointressant.
* Soft landing.. jahaja.. är kanske okej, men inget vill-ha grej.

Lyxa till det för Diamond! Låt dom ta plats och vara finare än resten!

* Halva priset på ombord-sortimentet.
* 2 upgrade vouchers
* Inbjudan till årligt julbord

Jag vet att ni SAS är rädda för att tappa pengar - men ni måste våga det få kosta om ni vill att folk ska vilja "levla".

Men jag är all for SAS, never Norwegian.

Last edited:
Toppen