Jo fönsterplats är ett måste för min del. Får klaustrofobi om jag sitter i en mittenrad på wide-body. Gångplats är förvisso smidigt på nattflygningar, men jag behåller nog 4H tillsvidare. Är 1,80 och 72kg, så man bör nog kunna klättra ut om man måste.![]()
Bytte till 3A då jag vill kunna se solnedgången när planet lyfter från Newark, och soluppgången innan ankomst till ARN. Ser att minst ett 10-tal platser är reserverade redan. Brukar SAS långflygningar alltid gå fulla i Business, eller kan man räkna med ett tomt gångsäte?
Ingen tvekan om bästa sätena.. 1B eller 1G enligt min mening. Inget spring till toaletter. 1A och 1H, som är fönster, är lite smalare mot fotändan än B & G. Man bör dock täcka över fötterna eller ha ett par extra strumpor på dessa platser då det blir lite kallt om dom.
Men, det är alldeles perfekt ju.. En kabinväska samt ditt handbagare nummer två - gäller bara att vara först så inte din granne snor platsen för dig.Nackdelen med rad 1 (och till viss del rad 2) är att hathyllan är mycket mindre då planet börjar smalna av.
Men, det är alldeles perfekt ju.. En kabinväska samt ditt handbagare nummer två - gäller bara att vara först så inte din granne snor platsen för dig.