Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Min utgångspunkt är att om Lifemiles visar tillgänglighet och jag lyckas boka så är det väl klart att platserna finns i verkligheten? (I just detta fall lyckades jag hitta såväl NYC som BKK i C, utan att tillgänglighet fanns på SAS hemsida. F finns med Lufthans om man t ex börjar resan i FRA.)

Tycker utgångspunkten låter vettig, de gånger jag bokat och flugit med Lifemiles har det i allra högsta grad funnits fysiska platser till mig på planet. När du säger NYC/BKK i C och samtidigt nämner SAS hemsida, då menar du att du ämnar boka SAS biljetter med Lifemiles, korrekt? För nåt annat kan man väl inte se på SAS hemsida.

OK. Har bara bokat SAS biljetter inom Europa med Lifemiles så kan ej uttala mig om tillgänglighet long haul, men generellt ser jag inget skäl till varför det inte skulle finnas platser om bokingen går igenom via Lifemiles sida, oavsett om det är SAS eller annat bolag som flyger. Så kör bara!

Edit: Har bokat och flugit SQ C, LH F, TG C, och UA C (och SK C intra Europa) med Lifemiles. Aldrig något problem.

Last edited:
Har så bokat min första businessbiljett med Lifemles. Måste säja att som nybörjare på detta så är internetbokningen trevlig. Dessutom mycket trevligt att det går att boka enkelresor. Har just bokat en resa tur och retur till USA för familjen och poängpriset gör att det ju blir ekonomiskt försvarbart (åtminstone nåstan) att ta hela familjen i business på återresan. Totalpriset blir uppskattningsvis ca 8000-10000 mer för oss fyra än ett rent ekonomialternativ. Det kan det väl vara värt att komma hem glad och pigg! :)
Tilläggas kan att det här var den andra biljetten jag bokate idag till USA, business med SAS till Chicago i morse, kanske dags att börja arbeta nu;)

Hej, Lifemiles söksida har slutat fungera sedan igår eftermiddag för mig. Någon annan som upplever samma problem? Har provat olika browsers. Så fort jag klickar på sökrutan låser sig sidan.

Hej, Lifemiles söksida har slutat fungera sedan igår eftermiddag för mig. Någon annan som upplever samma problem? Har provat olika browsers. Så fort jag klickar på sökrutan låser sig sidan.

Du har kanske gjort för mångs sökningar så att du har blivit spärrad. Kontakta LifeMiles och fråga om de har lagt in någon spärr och be dem i så fall öppna sökfunktionen igen för dig.

Toppen