Senaste nytt

Fredagstråden™

Underbart med fredag. En riktigt hektisk vecka som inte är över än. Lyckades matcha mitt SPG Platinum mot Choice Silver vilket faktiskt sänkte mitt pris från NOK 6 320 till NOK 5 624. Inte illa att spara NOK 600 genom att skicka ett mail.

Last edited:
Slut på en bra vecka - ett besök i Oslo: två flighter i SAS Plus - mycket som händer i teamet både redaktionellt och tekniskt. Förbättrar rutiner och sätter planer för första halvåret 2014.

Nu hem till familjen, mycket planerat och fokus på att bara umgås. Nästa vecka blir det Oslo igen och ett par spännande möten!

30 minuter kvar av denna arbetsmånad, dags för semester (nåja, ska klara av beredskap i helgen också).
Åter i februari, ska bli skönt att få lite värme fram till dess

Snart dags att checka ut för i dag, dock är arbetsveckan inte över då jag sticker iväg ut på jobb på söndag. Men det gör inget, jag har råkat få lite extra tid till detta projekt och jag har utnyttjat den väl, jag kommer till kunden bättre förberedd än jag varit på flera år så det här går nog bra :)

Fredag, efter en lång vecka med tentaplugg och flyttpackning. Mycket faller på plats, imorgon är det dags att skriva min sista tenta någonsin på programmet i Luleå. Bokat LLA-ARN-LLA-ARN idag, kommer nog göra en snabbis till Malmö inom en snar framtid också för att prata exjobb med lite konstuktörer. Känns bra, snart civilingenjör, och snart bor jag i Stockholm igen, och har snart ett A3*G. Trevligt!

Idag är det fredag på rätt dag :)
För att summera veckan: att bli rökdykare, rökdykarledare o avancerad släckledare är INTE lätt, men jag är stolt över mig själv, jag fixade det!
Nu bara ett ARPA-labb kvar o sen köra tillbaka till Stockholm. Helg, jag vill ha helg!

Grattis!

Rökdykning är otroligt påfrestande. Skall du bli brandman/kvinna?

En spontan gissning är att Sofia ska bli sjökapten :) ARPA= radarplotting (Automatic Radar Plotting Aids) och brandkurserna var bland de roligaste kurserna på Sjökaptensprogrammet! Favoritmomentet var gasexplosionsövningen där ett stort eldklot kom mot en och man skulle mota det med vattendimma :cool:

Min helg bjuder på lite jobb imorgon och BC-träff i Göteborg på kvällen :)

Last edited:
GOTHAT flybob jag ska inte bli sjökapten (ännu) men väl fartygsbefäl klass 7, för att kunna bli kustbevakare när jag blir stor ;)

Vi har nu både Basic Safety och Advanced Safety (som inkluderar ledarrollerna). En väldans massa jobb men riktigt kul. Har ju sovit gott på nätterna den här veckan, när man väl skrubbat bort brandlukten vill säga :cool:

Nu hemma med en Twisted Thistle och life is good again!

Man kan bli grumpen för mindre nu är SK446 försenad o vi skall få nästa info 21:10 och hemma sitter familjen o firar sonens födelsedag :(

Toppen