Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

Det är ju ganska uppenbart då att Norwegianfolket använder avslagsstämpeln flitigt.
Ibland kan man ju tro att det är Alfons Åberg som styr Norwegian, och sedan skyller allt på Mållgan när det görs fel. Alfons betyder dessutom något annat på norska. Så det är kanske en liknande konstruktion på verksamheten med inhyrda frilansare som lätt kan ersättas när de är förbrukade.
 
Det är nog mest att de inte är inom coverage, så det verkar faktiskt som om alla tre planen är i luften samtidigt :) - plus (minst) ett inhyrt. Visar kanske på att det krävs fyra plan för att hålla schemat igång...
 
Jag undrar om hur lång tid de tar att lösa all backlog från tidigare inställda flighter.

Norwegians Boeing 787 har totalt 292 säljbara stolar ombord (32 + 259).

Om det var genomsnitt 90% beläggning (291 - 29 = 262) och kommande flygningar har också lika mycket beläggning, så tar det 9 dagar att lösa backlog från en flight eftersom Norwegian bokar inte om passagerare till andra flygbolag.
 
Nu väller det in klagomål hos Norges motsvarighet till ARN (Allmänna Reklmations Nämnden)

di.se - Rekordmånga klagar på Norwegian

Gillar delen om ingen statistik på klagomål eller ersättning. Tror man folk är så korkade att dem tror på det?
Skulle tro att Kjos har benkoll och med allra största säkerhet räknat ut vad det skulle kosta att upprätthålla reglementet. Därefter har han insett att det inte är någon rolig läsning och gör allt för att glömma eller strunta i det.
 
Någon som har koll på hur det var med A380 och problem i början?

Nja, där var det väl vingarna som inte satt fast ordentligt i början, och motorer som behövde oväntat mycket service. Minnet bleknar ju med tiden, någon som har mer "hårda siffror" i form av inställda avgångar?
 
Toppen