Senaste nytt

Dreamlinereländet för Norwegian verkar aldrig ta slut

När flygplansmodellen är inkörd ska man kunna ha planet i luften så mycket som Norwegian vill med sin schemaläggning men det är naivt att förvänta sig det från första flygtimmen. 787 är en ny modell som behöver sin inkörningsperiod (747 hade mååånga problem i början av sin "karriär") och Norwegian är en ny 787-operatör som också behöver sin inkörningsperiod men det vägrar ju Kjos att anpassa sig till eftersom allt handlar om pengar så då får kunderna ta smällarna istället.
 
Tänk om de hade börjat med normalt schema, kört ett år för att lära sig long-haul och sedan börjat flyga de 16-17 timmar per dygn de hade planerat? DÅ hade det nog kunnat bli bra. Nu kan det lika gärna sluta med KK för Norwegian long-haul (separat bolag). Ponera att alla till slut får ersättning enligt 261/2004 på 600 euro från följdförseningarna (där det inte finns någon diskussion om vad som gäller). Det blir inte lätt.

De tar nog en KK snabbt som attan i det fallet. Sedan öppnar de upp ett nytt bolag som säljer flygningarna. All personal är ju inhyrd så det spelar inte så stor roll och det skulle inte förvåna mig om flygcertifikatet ägs av ytterligare ett annat bolag så att de inte ens behöver gå igenom den processen...
 
Kanske man skall se det som en kollega gör.
Flera dagars betald extrasemester om man åker Norwegian. Nu har han haft tur som inte haft några problem med vare sig informationen om förseningar eller hotellrum.
 
På bloomberg.com står lite intressant om hur det går till på boeing se nyheten om777x och ffa kommentarsfältet...
Där antyds det att sabotage sker vid tillverkningen...kan det verkligen vara sant?
sorry kan inte länka på min gamla samsung
 
Toppen