Senaste nytt

Årsavgift American Express med Eurobonus

Ungefär så. När du ringer ska du vara helt 100 inställd på att du vill avsluta kortet pga den höga årsavgiften. Att "bara" vilja få kompensation minskar chansen att lyckas.

Jag tror att Amex har nån regel om att man kan öppna kortet igen efter en kort tid. Minns inte om det var 3 dagar eller 3 veckor. Då kan man ju faktiskt säga upp kortet och senare ringa upp och öppna samma kort igen om man inte lyckats med sin förhandling. Om man nu verkligen vill "play hardball".

Jag ringde idag och fick ett presentkort på IKEA.
Jag hotade inte med att säga upp kortet, för jag tycker det är bra förmåner med Amex, utan framförde att jag var nöjd med tjänsterna och frågade om det fanns något ytterligare sätt de kunde premiera mig som kund på.

Ringde igår och testade Najks Najsa linje - men blankt nej. Ingen slipper årsavgiften. Jag berättade om kolleger (dvs. bl a ni här)som fått presentkort på IKEA etc. "Då säger jag väl upp kortet" sa jag och så fick jag vänta en minut "måste prata med min chef" och så fick jag 600 kr på Stadium. Inte mycket men alltid nåt. Jag har ca 1 miljon i spending.
/Per

Är det så lämpligt att "hänvisa" till vad andra fått? Känns lite som att möjligheterna för andra då sätts ut spel samt inte minst för framtiden...Lite som att man "INTE" ringer flygbolaget och kollar om en fantastisk deal man läst om verkligen är ok...

Det kan väl inte vara så hemligt i vårt transparenta samhälle. En aktör får ju bestämma sig för hur de ska agera och sedan räkna med att det sprids. Om de nu väljer att ge presentkort till nån med 200 tkr i spending så får de ju räkna med att jag, som har 70-80 tkr/månad, hör av mig också... precis som ingen vill ha noll procent på en ny bil när alla kolleger har fått åtta eller nio eller procent...
Per

Jag kunde ju ha sagt direkt att jag säger upp mitt kort... men testade den mjuka approachen för att de skulle få chansen att säga att "du är en bra kund med nästan en miljon i spending, klart vi ska fixa något åt dig". Men det funkade inte. Så då sa jag att jag säger upp mittkort och vips fick jag ett presentkort.

Toppen