Senaste nytt

SAS EuroBonus 2.0 lanseras i januari 2014

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det kom sådana frågor också, men de visste inte. Hade varit bättre såklart om EB-ansvarige hade varit där som utlovat. Jag tippar på att det kommer att bli en mjuk övergång så att de som hade kommit upp den nya nivån också får det direkt, något annat hade varit korkat.

Det kom sådana frågor också, men de visste inte. Hade varit bättre såklart om EB-ansvarige hade varit där som utlovat. Jag tippar på att det kommer att bli en mjuk övergång så att de som hade kommit upp den nya nivån också får det direkt, något annat hade varit korkat.

Det ett var jag som ställde den frågan. Tyvärr kändes det som om de inte förstod vad jag frågade om. Tror personligen att de visst kommer att ta hänsyn till föregående kvalificeringsår, men tyvärr fick vi inget bra svar på det idag.

Så det blir inte lansering i januari 2014 då?

Det var en lanseringsplan med EB 2.0. Det är alltså en total satsning på hela EB-programmet där EBD bara är en del. Vissa grejer skulle komma tidigare, t.ex. marknadsföring. Men själva nivån EBD skulle implementeras i April stod det.

Det ett var jag som ställde den frågan. Tyvärr kändes det som om de inte förstod vad jag frågade om. Tror personligen att de visst kommer att ta hänsyn till föregående kvalificeringsår, men tyvärr fick vi inget bra svar på det idag.

Som vanligt har vi resenärer mer koll på bonusprogram-frågor än anställda. Har slutat att förvånas där. Man känner sig nästan som ett freak när man vet allt och ska gå in på detaljfrågor... som ingen från företaget förstår. Vad tyckte du om mötet annars?

Det var en lanseringsplan med EB 2.0. Det är alltså en total satsning på hela EB-programmet där EBD bara är en del. Vissa grejer skulle komma tidigare, t.ex. marknadsföring. Men själva nivån EBD skulle implementeras i April stod det.
I april, eller månedsskiftet april/mai? Har opptjeningsperiode til 30. april, så det ville vært surt om jeg må starte med blanke ark.

Som vanligt har vi resenärer mer koll på bonusprogram-frågor än anställda. Har slutat att förvånas där. Man känner sig nästan som ett freak när man vet allt och ska gå in på detaljfrågor... som ingen från företaget förstår. Vad tyckte du om mötet annars?

Tyckte det var ett riktigt bra möte med mycket bra information och en bra dialog . Men som du säger, man törs inte borra för djupt i vissa frågor då det är rätt uppenbart att de inte hade koll på detaljerna och man själv framstår som Rain Man för att man frågar..... :)

Sa de något om att återlansera Plus på Longhaul? De har sedan i juni tagit bort 30% av platstillången på awardplatserna :-(.

Att tillägga på Gold/Diamond är "Restaurant voucher", vad det nu innebär (inte fri mat i go).

Det är tydligen en jättesatsning man gör med EB 2.0 och utlovade representanterna från EB och SAS onboard kunde inte vara på plats pga 24/7-jobb med detta.

Var det det eneste der kom frem omkring forbedringer af EBG, eller var der andre ting også?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen