Senaste nytt

Bonusresa i First class med Star Alliance i Asien?

rob74

Medlem
Ändringar hittils:

[*]Lufthansa slutar att flyga Bangkok-Ho Chi Minh City fr o m sommartidtabell 2014.
[*]Lufthansa börjar att flyga till Kuala Lumpur direkt. De lägger ner Bangkok-Kuala Lumpur.
[*]United byter sina Boeing 777 mot Boeing 737-800 på Tokyo-Seoul v.v. och detta innebär att First class försvinner.
[*]United har också slutat att flyga mellan Tokyo och Taipei.


---

Uppdaterad: 2013-NOV-28

Star Alliance First class rutter inom Asien (exkl. Kina&Japan inrikes)


[*]Bangkok-Beijing: THAI (fr o m vinter 2013, B747)
[*]Bangkok-Hong Kong: THAI
[*]Bangkok-Osaka: THAI (med A380 fr o m 2013-DEC-01)
[*]Bangkok-Tokyo: United, THAI
[*]Beijing-Pyongyang: Air China (dock med B737 med Business class stolar)
[*]Beijing-Singapore: Singapore Airlines
[*]Shanghai-Singapore: Singapore Airlines (dock med 77W)
[*]Shanghai-Taipei: Air China
[*]Singapore-Hong Kong: Singapore Airlines, United
[*]Singapore-Jakarta: Singapore Airlines
[*]Singapore-Seoul: Singapore Airlines (dock med 77W)
[*]Singapore-Tokyo: United, Singapore Airlines
[*]Tokyo-Seoul: Asiana



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Hur är det med Singapore-Brunei?
 

rob74

Medlem
[*]United byter sina Boeing 777 mot Boeing 737-800 på Tokyo-Seoul v.v.....

Öh? Nu kan jag inte mycket om UA-trafik i Asien, men byte från 777 till 737-800 (= inrikeskärra i Sverige+Sverige/Europa, jämförelsevis) känns ju lite så där... typ mysko, om den kärran ska vidare till USA. Eller är det något de kör lokalt som feeder eller/och vidare till Guam?
 

Dr. Miles

Expert
Hur är det med Singapore-Brunei?
Jag glömde att lägga till. Nu är listan uppdaterad.
Öh? Nu kan jag inte mycket om UA-trafik i Asien, men byte från 777 till 737-800 (= inrikeskärra i Sverige+Sverige/Europa, jämförelsevis) känns ju lite så där... typ mysko, om den kärran ska vidare till USA. Eller är det något de kör lokalt som feeder eller/och vidare till Guam?
Det finns många rutter mellan Japan och Guam flygs av United och det sköttes av Continental Micronesia (CS) med Boeing 737 (dock vet ej om det var -800) förr i tiden.
Efter United + Continental merger har United fortsatt att flyga dessa rutter med både med wide-/narrowbody plan.

F. ö. United har också minibas i Hong Kong där de kör Boeing 737-800 till Ho Chi Minh City och Guam. Ibland körde de till och med till Singapore med Boeing 737-800, men inte just nu.
 

pitch

Medlem
Jag åkte United mellan NRT och GUM fram och tillbaka i somras, då var det en 777-200 och sån där inrikes USA "First". Nån riktig First kan jag inte påminna mig att jag såg till, dock.

Inte för att jag klagar, jag hade ju bara betalt för halvsur business ändå men fick mer poäng än jag hade väntat mig.
 

Dr. Miles

Expert
När jag söker på F mellan SHA/PVG till NRT så får jag upp First Class med Air China? Saknas dom i ordinarie posten?
Verkar flygas med B747
Denna ändring måste ha skett ganska nyligen då både japanska och kinesiska flygbolag minskade kapacitet (t ex widebody->narrobody) på Japan-Kina rutter när bråket om öaena intensifierade.

Jag skall kolla när jag har tillgång till datorn.
 
Toppen