Senaste nytt

Håller flygvärdinnorna koll? - Award eller Revenue?

Varför vore det märkligt? Säger sig självt att de inte lastar åtta av allt.

På LH är det numera begränsning på frukostomeletten eftersom de lastar färre ägg än tidigare.

Tycker det vore självklart att man lastade en portion av allt till de som har betald biljett iaf, ev opup får väl ta det som blir över. Kostnaden för maten lär ju vara försumbar.

Har en betald F i december till IAD och hem från IAH. Är SEN. Får se om det gör skillnad, det vore lite trevligt faktiskt! :)

Tycker det vore självklart att man lastade en portion av allt till de som har betald biljett iaf, ev opup får väl ta det som blir över. Kostnaden för maten lär ju vara försumbar.

Det kan man tycka, men så verkar inte vara fallet. Mitt frukostval fanns inte och man ursäktade sig med att eftersom vi bara var 4 personer i F-kabinen hade man lastat sparsamt med maten.

De gånger jag blivit uppgraderad med QR har jag aldrig märkt någon skillnad, men det kan ju bero på att jag är statuspassagerare ändå. Jag tror dock ärligt talat inte det, de är lika "på" på alla passagerna i kabinen, kanske mer familjära med dem som reser ofta. Det har jag märkt när jag några gånger på raken flugit med till stor del samma personal. De hälsar och skämtar kanske lite mer, kanske till och med kommer ihåg var jag var förra gången och frågar om det var bra, och ger det lilla lilla extra även i ekonomi. Mycket trevligt och uppskattat.

Eller så är jag bara inte van helt enkelt, så kan det ju också vara såklart.

Jag kan förstå att man i economy får acceptera att något alternativ är slut när man når de bakre raderna, men i C/F kan jag inte förstå det och av de rapporter som finns i forumet är det endast i något fall det har hänt.

Opups kan jag acceptera viss särbehandling, men gentligen inte...

För betald och award C/F-biljett är min förhoppning att jag behandlas lika oavsett om jag är status-passagerare eller inte. Att det inte skulle finnas tillräckligt med alternativ för alla i LH:s F-kabin verkar otroligt - kostnaden kan inte vara annat än försumbar.

Har någon fått beskedet slut i TG C/F, Asiana C/F?

För några år sedan blev jag uppgraderad till SAS Business och det uppmärksammades positivt av personalen.

Toppen