Senaste nytt

EuroBonus 2 introduceras inom kort med Diamond status

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lycka till att formulera ett, för medlemmarna, revenuebaserat system för "EBD".

Att kräva en kombination av poäng och segment skulle väl funka, men utöver det blir det för krångligt. Exv. 90000 poäng, och minst 25 segment, varav minst 4 på interkontinental och/eller 2 på interkontinental business (men bara C eller J-klass), samt minst 15 segment inom Europa (varav max 5 inrikes (men inrikes i J räknas inte om O/W-fare överstiger 150€)). Att sen få SAS IT att implementera det skulle bli "intressant".

Gissar att svårigheten att skapa ett stringent kriterium för vem som ska få vara med eller inte har vägt in en del i beslutet att inte publicera kraven för EBP.

Spenderade kronor är ett dåligt mått på hur bra kund man är. För samma pengar kan man antingen åka ARN-UME en gång eller ARN-BCN sex gånger beroende på bokningsklass.

Iofs men det är svårt att spendera 100+k på billiga biljetter men du har en poäng. Man kan undanta flygningar i go från att ge poäng mot den nya nivån, lätt att förstå och tom SAS it borde klara av den uträkningen.

Kanske en omgörning från grunden och hamna i stil med BA:s Avios och TP:s istället? Då kan man öka "statusen" på vissa klasser utan att behöva betala ut massor av poäng.

Ja den modellen funkar stabilt tycker jag, kan förhoppningsvis vara nått sådant på gång men tvivlar på att ett sånt "nytänkande" kan ploppa upp...

Spenderade kronor är ett dåligt mått på hur bra kund man är. För samma pengar kan man antingen åka ARN-UME en gång eller ARN-BCN sex gånger beroende på bokningsklass.
Nja, i min bok är du en bättre kund om du flyger 1gång & betalar ett premium pris så jag håller inte alls med om att de som åker många gånger till ett lågt pris är lika vinstdrivande & det som räknas är vad det står på sista raden.

Sen har du rätt i att lojalitetsmässigt har du en "frekvent" kund, men den ger dig inte samma marginal som om du stimulerar högt pris kunden att köpa fler resor med SAS. Så du landar i att det som eftersträvas är att tjäna mer pengar, ergo, mer marginal/kund desto lönsammare kund.

Vad tänkte du på då?
Mest att "open door" försvann. Sen tycker jag mig uppleva att award platser har blivit svårare att få tag i, men jag har inte ansträngt mig speciellt mkt iofs.
Sen är det mest subjektivt att det känns som om de blivit "snålare" men det är ju också det att de kräver mer för att uppnå Gold & mitt resemönster förändrades så jag missade att förnya gold med 5 tierpoints. Då tyckte jag att de kunde bjuda på dessa, men icke. Har iofs full respekt för att jag missade gränsen så inget att säga om det. Dock var det snöpligt när jag missade det....:-(

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen