Jag tycker det hackas för mycket på Norwegian i denna tråd. Visst Norwegian är ett LCC bolag, men dom ligger definitivt inte i samma division som Rajjan. Jag har åkt en hel del inrikes med Norwegian och dom är helt i klass med SAS om man bortser från SAS senaste uppryckning med SAS Plus på inrikes. Jag har även ett par bekanta som är piloter på bolaget och dom är inte alls så missnöjda som det skrivs här. Det enda dom protesterar mot är planerna att piloterna skall vara anställda via ett bemanningsföretag, det har jag full förståelse för. Det är ju heller inte aktuellt enligt senaste strejkhotet där man löste ut detta, i alla fall tillfälligt.
Hade Norwegian legat på samma nivå som Rajjan tror jag inte staten skulle tecknat ett avtal med Norwegian om att statligt anställda skall kunna använda sej av bolaget.
Bortsett från detta så handlade denna tråd om Dreamliner problemet. Varför verkar Norwegian ha mer problem med detta flygplan än andra bolag? Det är ju en hel del bolag som har detta flygplan i drift, har dessa samma problem. Jag tycker när man kollar på Qatars linje till ARN så verkar deras 787 ha bra regularitet.