Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har just pratat med Tallinn och de säger att min voucher har giltighet till 31 december 2013, men i brevet står det 11 november 2013.

Är det några nya regler vad gäller giltighetstiden? (Jag har bara en voucher.)

Pratade med killen som gjorde bokningen och han sa bara att det blir så ibland.

Mycket trevlig och på utmärkt engelska och inga konstigheter med att åka via CPH eller OSL.

Nådde nivån i fredags, fick checken igår, datum för utskrift 28/10.

Det tråkiga är att jag i måndags hittade resan jag ville ha "GOT - EWR i C, September 2014", men när jag ringde in såg hon inte checken. Nu är platserna såklart borta...

Ringde precis till Tallinn för att använda min voucher på en bonusresa som jag bokat tidigare. Hon sa att man måste boka resan via dem så det var no-go. Vouchern var giltig slutet av året så samma erfarenhet som Stefan62 angående detta.
Ska ringa upp igen och se om jag hittar någon som kan applicera min voucher på redan bokad resa.

Det är ju helt befängt om de fått för sig detta. Vad gör man då om man hittar två platser medan Tallinn har stängt? Ska man snällt sitta och vänta!? Så f-n heller.

Jag har fått mycket ovett här på BC för att jag "prisar" Amex, men jag står för min uppfattning! Dock har jag aldrig använt "2-4-1"-vouchern som annat än en möjlighet.

Mina/våra vouchers har enbart använts inom Europa - inget annat har fungerat.

Det motsatta för mig, Jag med familj har alltid använt vouchern utanför Europa och fått det att fungera varje gång. Dock Econ Extra/Plus vilket de nu tagit bort. Som självklart gjort att det blivit än svårare att få en rimlig resa i C.

Jag har fått mycket ovett här på BC för att jag "prisar" Amex, men jag står för min uppfattning! Dock har jag aldrig använt "2-4-1"-vouchern som annat än en möjlighet.

Mina/våra vouchers har enbart använts inom Europa - inget annat har fungerat.

Gillar också Amex av andra anledningar än vouchern, ser man vouchern som den huvudsakliga anledningen till att använda Amex så är numera värdet tveksamt(för mig noll), själv kommer jag att skippa vouchern till nästa år. Kommer dock att fortsätta med Amex men inte SAS varianten.

US_Awards_autumn_eng.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen