Senaste nytt

Höll på att hamna i slagsmål på Arlanda igår

Jag väljer alltid att åka med Top Cab. Det enda seriösa bolaget i Stockholm.
Aldrig har jag varit med om något tjafs, alltid har jag sparat allt från ett par kronor till mer, de frågar vilken väg som jag vill åka oavsett vilken som är snabbast och ger förslag på alternativ och det roligaste jag vet när jag är ute så ringer jag och bokar samtidigt som jag går förbi alla andra. Det kan inte bli roligare att se minerna och frustrationen och ibland ilskan i blicken hos alla förare när bilen rullar förbi och ställer sig framför och jag hoppar in i bilen. :D

De flesta musiker, tekniker, restaurangbranchfolk och andra som jag vet bokar aldrig någonting annat än Top Cab.
De hittar i stan oavsett var du ska åka och förarna är alltid trevliga.

Är jag i Göteborg försöker jag få tag i Mini Taxi. De är förmodligen de billigaste i hela Sverige.
Det är kanske svårt att få tag i en bil under morgontimmarna och på helgerna, framförallt när krogarna stänger men har man bråttom på morgonen, ring och chansa. Det är värt det då jag lätt har sparat mellan 50-150kr (minst) på körningar runt om i Göteborg och från city till Landvetter.

Håller fullständigt med! Särskilt de behöver känna till detta! Jag säger åt dem direkt att jag ska åka Taxi Stockholm. De brukar de försöka deala om pris och då går jag bara... Taxinäringen är tyvärr i många delar oseriös....och för turister måste det vara rena mardrömmen... Som att komma till Kuala Lumpur ungefär... Där är det rena cirkusen med taxi också.....

Fast på KLIA finns det en desk där du kan köpa taxiresa för fast pris. Du kan välja på
Small, Normal och Luxury Car till mycket rimliga priser. Från K.L. till flygplatsen kan
det var bra att pruta/deala priset.

Fast på KLIA finns det en desk där du kan köpa taxiresa för fast pris. Du kan välja på
Small, Normal och Luxury Car till mycket rimliga priser. Från K.L. till flygplatsen kan
det var bra att pruta/deala priset.

Så är det! Den brukar jag använda.... Men om du kommer till KL för första gången är det inte lätt att veta och den är inte helt enkel att hitta heller....

Så är det! Den brukar jag använda.... Men om du kommer till KL för första gången är det inte lätt att veta och den är inte helt enkel att hitta heller....

Disken är ju rakt fram efter bagagebanden innan man svänger vänster för att gå ut till mötande. Så svår är den inte att hitta. Finns dessutom biljettkassor ute i ankomsthallen också.

Typiskt lilla mindervärdeskomplex Sverige:
Turister varnas för att bli blåsta av taxi i Stockholm | SvD

Oj då! Nu har minsann BBC skrivit något om att Stockholm är som Kario eller Tirana vad gäller taxi. Då måste vi ju skriva något också.
Kanske leder till att våra överbetalda högst inkompetenta politiker faktiskt tar tag i skiten...

Två års utredningen, 20 miljoner i skatte-pengar, resultat: Tja via har ju sneglat på hur dom gör i London, New York och andra metropoler. Den modellen ser ut att fungera men vi behöver undersöka det ännu närmare (fler resor för studiebesök.

Alla vet vad lösningen är: ändra lagen om fri prissättning. Sätt en max start avgift och max taxa. Endast bilar med Taxi skylt får plocka upp passagerare på gatan. Tillåt s.k. mini-cab/limousine service som Addison Lee, Dial777 osv. Dom får endast bokas på telet, ej plocka upp på gatan, men har fri prissättning. Licens behöver dom likväl.

Det fungerar.

Notera kommentarerna i artikeln.. verkar inte vara en berest grupp dom där SvD läsarna :)

Last edited:
Oj då! Nu har minsann BBC skrivit något om att Stockholm är som Kario eller Tirana vad gäller taxi. Då måste vi ju skriva något också.
Kanske leder till att våra överbetalda högst inkompetenta politiker faktiskt tar tag i skiten...

HAH, I Kairo är det faktiskt lättare att inte bli blåst an taxichaufför. Bara att ryta ifrån om man tycker att han tar för mycket betalt. Sen hjälper det förståss om man kan språket :)

Kairo är den enda stad jag varit i där ALLA försöker blåsa en. Skulle inte sätta min fot där igen om jag så fick en månadslön i timmen.

Det är visserligen sant, många som försökte blåsa en i synnerhet på hotellet (Radisson Blu) och vid turistattraktionerna. Däremot är det Kairo långt ifrån den hemskaste stad jag har besökt. Bryssel tog hem den titeln. Ord kan inte beskriva vad jag känner för den staden ;)

Jag brukade ibland ta en taxi för lokala resor till kunder. Då kontoret ligger på Klarabergsgatan är det naturligt att ta en bil i taxikön vit WTC. Jag kollar alltid priserna innan jag väljer en bil (oftast från en av de stora åkarna). Det som är intressant är att den man väljer ofta hävdar att man ska ta bilen som står först i kön. Avregleringen ska tydligen gälla för åkarnas prissättning, men kunden ska inte ha någon valfrihet alls.

Jag brukar inte lyssna på deras tjafs och säger till dem att de få ha vilket system med köer de vill så länge jag får välja vilken bil jag vill. Det brukar få tyst på dem. Oftast tar jag bussen istället. Mindre trams.

Toppen