Senaste nytt

Hjälp behövs för att välja seating på Turkish Airlines

Men om jag och min sambo har seat 2A och 2B bekräftade så kan det väl inte vara Jet Airways-planet i vårt fall? Eftersom det enligt Seat Guru även är en 1-2-1-config i F och raderna har bokstäverna A, D, G, K?

Halloj, jag blir inte klok på Turkish och deras seatplan. Flyger en enkelresa i januari mellan BKK-IST och fått seating rad 8. Checkmytrip har bekräftat denna plats. Enligt Turkish samt Checkmytrip och div. möjliga och omöjliga sidor ser jag att de flyger en Boeing 777-300ER (77W). När jag kikar på seat config. på dessa sidor så finns det ingen rad 8 utan enligt följande:

Version1: Rad 1-2 (first), Rad 9-16 (Business), rad 17- (economy)
Version2: Rad 1-4 (business), Rad 11-20 (economy Comfort), Rad 24-bakåt (economy)

Får jag sitta i galley eller någon som kan reda ut detta åt mig :)

/Tack

Halloj, jag blir inte klok på Turkish och deras seatplan. Flyger en enkelresa i januari mellan BKK-IST och fått seating rad 8. Checkmytrip har bekräftat denna plats. Enligt Turkish samt Checkmytrip och div. möjliga och omöjliga sidor ser jag att de flyger en Boeing 777-300ER (77W). När jag kikar på seat config. på dessa sidor så finns det ingen rad 8 utan enligt följande:

Version1: Rad 1-2 (first), Rad 9-16 (Business), rad 17- (economy)
Version2: Rad 1-4 (business), Rad 11-20 (economy Comfort), Rad 24-bakåt (economy)

Får jag sitta i galley eller någon som kan reda ut detta åt mig :)

/Tack

När jag åker BKK-IST i slutet på januari är det en A340-300 och åker du med den så är rad 8 den andra raden i Economykabinen.

När jag åker BKK-IST i slutet på januari är det en A340-300 och åker du med den så är rad 8 den andra raden i Economykabinen.

Fick svar från Turkish att de på mitt datum flyger med deras Boeing 777-A så vi får väl se lite längre fram om jag får ändrad seating.

Den som lever får se helt enkelt. Har själv säkrat (iaf om de inte ändrar flygplanstyp) bra seating i business med Turkish efter ett föredömligt kort och korrekt samtal med en mycket tjänstvillig kundcentermedarbetare.

Jag har haft en föredömligt bra emailkorrespondens med Turkish på Arlanda där de bokat seating ner, rad 2 J+K ner och kommer boka platserna hem den 6 november via Arlanda kontoret.
Enligt henne kommet TK använda de nya Airbus på samtliga flighter till Arlanda men det är inte bekräftat exakt vilket datum det blir standard och när rotationen av B737 kommer avslutas.
Dock fick jag inget svar ang A330/340 som standard mellan IST-BKK eller hur ofta de använder 777.

Toppen