Senaste nytt

Fredagstråden™

Om du inte har Star Alliance Gold, sitter du nog i SAS Business class lounge. BC hörnan finns i SAS Scandinavian lounge.

Jo, jag har Star Alliance Gold (ej SAS) men jag har noll koll var loungerna för Star Alliance är på Arlanda.
Åkte upp en hiss en våning. Ligger ett Menzies bredvid..

Ska dock snart dra til gate:n och hoppas på bra mat på flyget för här var det tamt. :p

Efter x miles resa har jag anlänt svenska fjällvärlden. (Helags). Fick Guld direkt vid ankomst, (Norrlands). Blir minimum 2 nights stay-over. Ibland är livet bra.
image.jpg

Färdigjobbat för i dag, har varit på systemet på lunchen och köpt läskande drycker och nu bär det av till affären för att plocka upp nått gott att grilla i kväll. :)

Har i veckan varit på personalutflykt i vildmarken.
1 mils vandring i skogen, övernattning i tält och sedan 6 km vandring till. Vi skulle avslutat med 4 timmar i gummiflotte, men det var lågt vatten och alldeles för kyligt på älven. Däremot var det totalt vindstilla under vår tid i skogen.
Satt ju fint med en Davidoff-cigarr och lite whisky/konjak vid brasan i kvällsmörkret.
Dock blev det inte så mycket sovit, då jag har svårt för att sova ute. Hade precis krånglat ner mig i sovsäcken då ett visst behov trängde sig på... Efter det slumrade jag i två timmar till 03:30 då jag vaknade både kall och varm på en gång. Gav upp då och började dra igång brasan utomhus igen. Drog förmodligen i mig en del rök, för jag är inte helt kry i halsen och luftrören nu. Det krampar emellanåt när jag sväljer.
06:30 var det revälj! Snacka om att man sov som en sten vid hemkomsten.

Har just bokat en massa resor för oktober/november, så här har kulorna rullat.
Födelsedagsresa till Aten för flickvännen (och mig också, förstås), lite inrikes mm.
Ska fira det med att gå till Glasbanken och hämta ut 6 flaskor champagne som jag aldrig testat tidigare: Huré Frères.
En mindre odlare i Champagne som jag blev rekommenderad av en kompis. Det mesta av produktionen stannar i Frankrike, men vi kommer förmodligen att höra mer om denne odlare i framtiden sägs det.

Trevlig helg!

Äntligen fredag efter en seg jobbvecka. På väg in till stan för en AW med goda vänner. Om någon vill ses så hittar ni mig på Lilla London med en öl i näven. Imorgon blir det BC-träff. Riktigt fint väder är det också #göttede

Är på gymmet i en timma innan Sembl hämtar mig. Vi skall till Skavsta (CHOCK!!!!HORROR!!!) men skall inte flyga själva. Jag sitter Wingman medan Sembl skall hämta lite vänner från Makedonien. Sedan blir det väl lite raj raj i kväll.

Lägenheten i Vasastan skriker efter vård och kärlek, så det blir morgondagens projekt. På kvällen blir det att hänga med brorsan med sambo och barn. Master K fyllde precis år, och det blev ingen BA F resa på honom i år, men jag kommer överlämna årets gåva som är tisdagens show med buktalaren Jeff Dunham på Hovet (utmärkt ursäkt att gå själv).

Senare på lördagskvällen blir det nåt party med Sembls tjejkompisar och på söndag skall Traveller och jag promenera. Så fullt upp denna helgen också

Trevlig helg från SATS Liljeholmen!!

Sitter i FLY Inn restaurangen på HEL å tittar ut över ett regnigt flygfält. En öl och tartar biff i väntan på Vasa flyget.
Trevlig helg alla

Toppen