Är det här nytt sen Extra blev Plus? Märkte nämligen att jag fått lika många poäng för Plus som Business på EWR-ARN i aug och trodde att SAS gett mig för mycket.
EuroBonus partners - SAS earn points chart - SAS
Är det här nytt sen Extra blev Plus? Märkte nämligen att jag fått lika många poäng för Plus som Business på EWR-ARN i aug och trodde att SAS gett mig för mycket.
Min OT har gått igenom även för returen SFO -> CPH ser jag på min bokning på SAS sida. Inga mail än och inga platser specade, så jag vet inte om det är Eco+ eller Business. Skall se ifall detta går att lista ut via Lufthansas sida, kanske? Ska även se till att vegetarianmaten tas med ombord den här gången (missades på vägen över.) Chatten hopplös att försöka få tag på idag/kväll/afton/vaddetnuärförtid.
Edit: 6G+H reserverade och därtill vegetarisk specialmat för en av oss. Trevligt trevligt. 2 av 2 hittills.![]()
Hur och var lyckades du beställa specialmat? När jag chattade med dem tidigare idag så tyckte de jag skulle ringa till SAS Medical i Norge... Det kändes yttest märkligt.
Hann inte ringa tidigare idag, men det känns inte som rätt väg att gå. Killen jag chattade med hade ingen aning om vart jag skulle vända mig utan chansade på just SAS Medical.
Loggade in via Lufthansas sida med namn och bokningsnummer. Väl inloggad kan man sedan välja plats och speciella önskemål om mat.
Åker SFO-CPH imorgon torsdag och hade ansökt om både OT och poäng-upgrade. Jag fick för ett par timmar sen mail från OT att min upgrade från Go Saver till Business gått igenom "Subject to availibility". Ett par timmar senare fick jag en ny e-biljett från SAS, nu bokad i I-klass. Eftersom jag också ansökt om en poäng-upgrade är det väl inget konstigt men under Endorsements/Restrictions på biljetten står: EB UPGRADE/UPG OPTIONTOWN/RESTRICTIONS APPLY. De har dragit de 40 000 poängen från mitt konto. Då borde jag väl få tillbaka pengarna från Optiontown och få poäng som i Go. Eller?
NRT-CPH går ej att uppgradera via OT som tidigare nämnts.
Är detta bekräftat av SAS eller OT, eller är det slutsats baserat på att det inte brukar gå att uppgradera?