Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min OT har gått igenom även för returen SFO -> CPH ser jag på min bokning på SAS sida. Inga mail än och inga platser specade, så jag vet inte om det är Eco+ eller Business. Skall se ifall detta går att lista ut via Lufthansas sida, kanske? Ska även se till att vegetarianmaten tas med ombord den här gången (missades på vägen över.) Chatten hopplös att försöka få tag på idag/kväll/afton/vaddetnuärförtid.

Edit: 6G+H reserverade och därtill vegetarisk specialmat för en av oss. Trevligt trevligt. 2 av 2 hittills. :)

Last edited:
Min OT har gått igenom även för returen SFO -> CPH ser jag på min bokning på SAS sida. Inga mail än och inga platser specade, så jag vet inte om det är Eco+ eller Business. Skall se ifall detta går att lista ut via Lufthansas sida, kanske? Ska även se till att vegetarianmaten tas med ombord den här gången (missades på vägen över.) Chatten hopplös att försöka få tag på idag/kväll/afton/vaddetnuärförtid.

Edit: 6G+H reserverade och därtill vegetarisk specialmat för en av oss. Trevligt trevligt. 2 av 2 hittills. :)

Hur och var lyckades du beställa specialmat? När jag chattade med dem tidigare idag så tyckte de jag skulle ringa till SAS Medical i Norge... Det kändes yttest märkligt.

Hann inte ringa tidigare idag, men det känns inte som rätt väg att gå. Killen jag chattade med hade ingen aning om vart jag skulle vända mig utan chansade på just SAS Medical.

Hur och var lyckades du beställa specialmat? När jag chattade med dem tidigare idag så tyckte de jag skulle ringa till SAS Medical i Norge... Det kändes yttest märkligt.

Hann inte ringa tidigare idag, men det känns inte som rätt väg att gå. Killen jag chattade med hade ingen aning om vart jag skulle vända mig utan chansade på just SAS Medical.

Loggade in via Lufthansas sida med namn och bokningsnummer. Väl inloggad kan man sedan välja plats och speciella önskemål om mat.

Loggade in via Lufthansas sida med namn och bokningsnummer. Väl inloggad kan man sedan välja plats och speciella önskemål om mat.

Ok, det är bara de "vanliga" specialmatgrejerna, men jag som nötallergiker och fisk- och skaldjur är körd hur jag än bär mig åt verkar det som. Oavsett eco eller bus så verkar det vara väldigt svårt att få till vettig mat.

Edit: Gick via Lufthansa att kryssa för mat utan fisk- och skaldjur. Bara att hålla tummarna för att jag slipper paprika och valnötter så ska nog detta bli en av de bättre flygningarna. :)

Last edited:
johannesa skrev:
Åker SFO-CPH imorgon torsdag och hade ansökt om både OT och poäng-upgrade. Jag fick för ett par timmar sen mail från OT att min upgrade från Go Saver till Business gått igenom "Subject to availibility". Ett par timmar senare fick jag en ny e-biljett från SAS, nu bokad i I-klass. Eftersom jag också ansökt om en poäng-upgrade är det väl inget konstigt men under Endorsements/Restrictions på biljetten står: EB UPGRADE/UPG OPTIONTOWN/RESTRICTIONS APPLY. De har dragit de 40 000 poängen från mitt konto. Då borde jag väl få tillbaka pengarna från Optiontown och få poäng som i Go. Eller?

Kan nu rapportera att OT betalat tillbaka pengarna. Jag fick skicka in min bekräftelse från SAS där det framgick att jag bokats i I till OT och sen tog det en dryg vecka för dem att kontrollera uppgifterna med flygbolaget". Men jag fick i alla fall tillbaka pengarna. Och poäng som i Go på EB-kontot.

Last edited:
Fick precis bekräftelse på att min uppgradering gått igenom. Flyger CPH-NRT i veckan som kommer. Gjorde två stycken beställningar, en till mig och en till pappa. Vi åker på samma flight men har vars en biljett eftersom jag börjar resan i Stockholm och båda fick uppgradering till business.
När jag la in om uppgraderingarna gjorde jag det direkt efter varandra och priset ökade med 9 (economy extra) respektive 17 euro (business) mellan mina två "beställningar". Jag antar att efterfrågan styr priset.

Fick precis nej på Eco extra -> business imorgon 2013-09-24 ARN-ORD SK945. Lika bra det då jag reser med kollega som inte sökt OT. Nu kan vi öla och skråla tillsammans på rad 16 istället, den dära viktiga mässan börjar ju först på onsdag.

Har för övrigt en dålig statistik med OT, 0/4 är mitt track record, har bara sökt på ARN-ORD och vv.

Även hemresan hoppas jag på nobben (sökt för ett bra tag sedan) då jag ska vaska biljetten eftersom jag köpt enkel hemresa med miles istället. Inte ofta man håller tummarna att det inte ska gå igenom..

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen