Senaste nytt

[Business class] Helsingfors-Curacao T/R, American Airlines, 1.860 EUR inkl. skatter

Det måste ha lagts in senare då jag postade ett inlägg med skärmdump av ITA som innehåller British Airways opererad flygning med AA flightnummer i post nr. 2.

Det måste ha ändrats senaste 2 dagarna för fredag em satte jag den här rutten on hold, dvs BA LHR - LAS

Jag övervägde även att testa Iberia:s ny Business Class och flyga CUR - MIA - MAD - LHR - HEL och inte heller det gav annat än marginell prissändring.

Det bara enstaka platser kvar mellan MIA-CUR i I mellan jul och nyår så den perioden är svår nu, för en gång skull var det tur att man inte tvekade. Ser helt klart ut som att något är ändrat för datumen jag kollade innan helgen(14/1-28/1) så är det nu helt plötsligt betydligt dyrare om man väljer annat än AA, inget fel med AA tror jag iofs, speciellt om man kan välja nya biz(77w).

Man blir alldeles kall när man tittar på poängintjäningen :p
trots AA fligthnummer så blir det för:

HEL- LHR - LAS - MIA - CUR
CUR- MIA - DFW - LHR - HEL

72.750 Avios (varav 30.000 från boostern) och 790 TPs

Man blir alldeles kall när man tittar på poängintjäningen :p
trots AA fligthnummer så blir det för:

HEL- LHR - LAS - MIA - CUR
CUR- MIA - DFW - LHR - HEL

72.750 Avios (varav 30.000 från boostern) och 790 TPs

Hmm får bara ihop 35000 men har en del på kontot redan + att Sambon får in nästan lika mycket. Boostern gäller ju bara till 19/12 så den missar jag. Nu återstår bara lyxproblemet att hitta en resa för 2-4-1 som jag passerade för 2 veckor sedan, hoppas dock att det dröjer innan den dyker upp ;)

Har precis bokat - nu finns det bara en I-klassplats kvar till CUR 20-27/12... (och i så fall hamnar ni tillsammans med mig =)) Det verkar dock ha dykt upp tillgänglighet 29-30:e som jag inte såg för någon vecka sedan.

Ska vi ha en BC get-together där nere över nyår?

Har precis bokat - nu finns det bara en I-klassplats kvar till CUR 20-27/12... (och i så fall hamnar ni tillsammans med mig =)) Det verkar dock ha dykt upp tillgänglighet 29-30:e som jag inte såg för någon vecka sedan.

Ska vi ha en BC get-together där nere över nyår?

Nej, det har flyttats till St. Kitts då den årliga BC.se konferensen på CUR var i augusti :) Hoppas spika denna under närmaste par veckor.

En vänlig påminnelse som kanske gör att priserna inte blir korrekta för många som provar prissätta detta för resor under hösten:
INE8A6R5 har en "Adv Purchase Req" på 60 dagar. Så letar man nu är det för resor i mitten av november som gäller.

Till St. Kitts har det dykt upp en nya fare basis med några konstiga regler:
INE5A0Q1

AND
THE FARE COMPONENT MUST INCLUDE TRAVEL VIA EACH
TRANSATLANTIC SECTOR ON
ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
AA FLIGHTS 206 THROUGH 207.

Vad jag kan se, är AA206 och AA207 MIA-MXP-MIA med en B767-300ER

Toppen