Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaha, bokningar till SFO på *A är ungefär lika intressanta som en snöhög i arktis. Det är allmänt känt att det gick att få igenom ett tag. Det är de som lyckas hitta plats på SK-metall som är intressanta.

Jaha, bokningar till SFO på *A är ungefär lika intressanta som en snöhög i arktis. Det är allmänt känt att det gick att få igenom ett tag. Det är de som lyckas hitta plats på SK-metall som är intressanta.

Det handlade väl snarare om att de under en temporär period när man nyss hade öppnat rutten som de erbjöd möjligheten att boka *A metall med 2-4-1. Men jag antar att detta var innan SAS bestämde sig för att dra in bonusplatserna helt och hållet…

Nej, det var en formulering i 2-4-1-vouchern som gjorde att det räckte med att resa till en SAS-destination, vilket nog skulle tolkas som "någonstans med SK-metall". Men eftersom de som skrev texten inte förstod skillnaden, gick det ett tag att boka *A till alla SAS-destinationer, inkl SFO. Men detta åtgärdades efter ett par veckor och numera är det tydligt att resan måste ske med SAS.

Jag har för mig att norsk Amex 2-4-1 voucher tillåter fortfarande resa med andra Star Alliance flygbolag.

Jag har försökt att jaga rätt på *A biljetter för 2-4-1 via norska numret (och alla andra kända EB nummer) under större delen av augusti. Utan framgång. Antingen har jag väldig otur i agentrouletten eller så är det verkligen en stängd dörr. Blev istället en bokning med SAS i C fast "fel" datum.

Jag har försökt att jaga rätt på *A biljetter för 2-4-1 via norska numret (och alla andra kända EB nummer) under större delen av augusti. Utan framgång. Antingen har jag väldig otur i agentrouletten eller så är det verkligen en stängd dörr. Blev istället en bokning med SAS i C fast "fel" datum.
Du har väl inte norskt Amex väl? Eller har du? Norska villkor gäller för norsk Amex 2-4-1 voucher.

Jag är rätt säker på att SAS stängt dörren för *A på svensk 2-4-1 rätt rejält. Har inte kollat på SAS Sales Info på ett tag, men det kändes som att de förtydligade saker rätt bra när de gjorde om reglerna. Det var aldrig meningen att det skulle gå att flyga annat än SK-metall men reglerna var otydliga. Nu när de inte är det är det och callcenters har utbildats är det nog helt kört.

Jag är rätt säker på att SAS stängt dörren för *A på svensk 2-4-1 rätt rejält. Har inte kollat på SAS Sales Info på ett tag, men det kändes som att de förtydligade saker rätt bra när de gjorde om reglerna. Det var aldrig meningen att det skulle gå att flyga annat än SK-metall men reglerna var otydliga. Nu när de inte är det är det och callcenters har utbildats är det nog helt kört.
Så här skriver de nu för tiden.
SAS skrev:
SAS EuroBonus American Express Consumer Card Sweden
  • Member will receive a letter from American Express informing him about the discount immediately after reaching the spend threshold of SEK 150 000, and then has to both book and fly on the discounted flight award within 12 months. The award can be booked when the letter from Amex has arrived in member’s mailbox..
  • Valid on SAS flights only
  • Only valid for up to 2 passengers
  • The origin has to be a Scandinavian country
  • Not possible to mix classes
  • Can not be used on open jaw
  • Only valid for round-trip flight awards, i.e. not valid for one-way flight awards, and not valid for revenue tickets purchased with points

De har till och med markerat text i fetstil på SAS flights only.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen