Senaste nytt

AAdvantage - Dåliga nyheter!! Nu ska bränsleskatter med på awards.

Det har det ju gjort redan tidigare. Bränner man poäng på annat än F (möjligen C om det inte finns F) så har man inte förstått vad man ska göra med sina poäng.

Exakt. Det som många missar att ta med i ekvationen är intjäningen av miles/poäng som en revenue ticket ger.

Några hundralappar/tusenlapper dyrare..
Det är fortfarande sjukt mycket billigare än att köpa en F biljett.

F med TG MUC-BKK finns ibland för ca 30-35 kSEK. Det ger 300% intjäning till många program. En F award Europa-BKK kostar över 13 kSEK och ger noll intjäning.

F med LH finns ibland för 20 kSEK ex US vid vissa kampanjer, samt ex UK för 25-30 kSEK då och då. Ger även det 300% till många program men kostar en hel del med paid miles.

F med paid miles är inte alltid ett bättre alternativ än F revenue.

F med TG MUC-BKK finns ibland för ca 30-35 kSEK. Det ger 300% intjäning till många program. En F award Europa-BKK kostar över 13 kSEK och ger noll intjäning.

F med LH finns ibland för 20 kSEK ex US vid vissa kampanjer, samt ex UK för 25-30 kSEK då och då. Ger även det 300% till många program men kostar en hel del med paid miles.

F med paid miles är inte alltid ett bättre alternativ än F revenue.

Beror ju på vilket bolag man åker med..
ANA F med Lifemiles (JFK-NRT) är billigare än att köpa biljett och något jag skulle föredra även om jag missar poängintjäningen.

Nu gav jag ju tre explicita exempel när det kanske inte alltid lönar sig med paid miles för F. Att poängtera motpolen ger ju såklart en annan bild.

Klart det ibland är bättre med revenue F men det beror ju på om man vill ha dessa miles också. Prioriteringar så att säga. Struntar man i poängintjäning totalt är det ju fortfarande så mycket bättre att boka awards.

Toppen