Det har det ju gjort redan tidigare. Bränner man poäng på annat än F (möjligen C om det inte finns F) så har man inte förstått vad man ska göra med sina poäng.
Några hundralappar/tusenlapper dyrare..
Det är fortfarande sjukt mycket billigare än att köpa en F biljett.
F med TG MUC-BKK finns ibland för ca 30-35 kSEK. Det ger 300% intjäning till många program. En F award Europa-BKK kostar över 13 kSEK och ger noll intjäning.
F med LH finns ibland för 20 kSEK ex US vid vissa kampanjer, samt ex UK för 25-30 kSEK då och då. Ger även det 300% till många program men kostar en hel del med paid miles.
F med paid miles är inte alltid ett bättre alternativ än F revenue.
Beror ju på vilket bolag man åker med..
Kolla gärna upp ANA F med Lifemiles (JFK-NRT) och jämför med köpt biljett.![]()
Nu gav jag ju tre explicita exempel när det kanske inte alltid lönar sig med paid miles för F. Att poängtera motpolen ger ju såklart en annan bild.