Senaste nytt

British Airways Visa

Tiden börjar närma sig för inköp av ny bil, och då har jag några funderingar gällande BA visa. När man ändå har möjligheten att trigga 2-4-1 och en hel drös med avios vore det dumt att inte ta chansen.

Kreditlimiten på Visat är 150.000kr. Om man skall köpa något dyrare, som i vårt fall en bil, går det att öka kreditlimiten på något vis, alt. sätta över pengar till kortet för att sedan handla? Nästa fundering blir givetvis om det som man isf fört över utöver kreditlimiten genererar avios och triggar 2-4-1?

Om det är någon som har tankar, idéer eller förslag mottages detta gärna. Tanken är helt enkelt att försöka få ut så mycket som möjligt av ett stort köp.

Tiden börjar närma sig för inköp av ny bil, och då har jag några funderingar gällande BA visa. När man ändå har möjligheten att trigga 2-4-1 och en hel drös med avios vore det dumt att inte ta chansen.

Kreditlimiten på Visat är 150.000kr. Om man skall köpa något dyrare, som i vårt fall en bil, går det att öka kreditlimiten på något vis, alt. sätta över pengar till kortet för att sedan handla? Nästa fundering blir givetvis om det som man isf fört över utöver kreditlimiten genererar avios och triggar 2-4-1?

Om det är någon som har tankar, idéer eller förslag mottages detta gärna. Tanken är helt enkelt att försöka få ut så mycket som möjligt av ett stort köp.

Lycka till med att hitta en bilhandlare som tar det kortet! Har själv försökt, och de tar (självklart?) bara kontokort...

Återmata gärna om du lyckas hitta en bilhandlare som tar ett kreditkort vid bilköp utan att räkna upp priset med kortavgiften. Jag har inte ens lyckats med engångskostnaden när jag bytt leasingbil.

Kreditlimiten på Visat är 150.000kr. Om man skall köpa något dyrare, som i vårt fall en bil, går det att öka kreditlimiten på något vis, alt. sätta över pengar till kortet för att sedan handla? Nästa fundering blir givetvis om det som man isf fört över utöver kreditlimiten genererar avios och triggar 2-4-1?.

Ja det funkar att sätta in pengar i förväg och du får Avioser för allt du handlar.
Men om du tänker handla för jättebelopp bör du nog ändå kolla med Entercard så
att det inte finns andra spärrar än kreditgränsen.

Toppen