Senaste nytt

Vad jobbar ni med? (Presentation av medlemmar)

Kul sida! Tittat runt lite här och det verkar vara schysst stämning och många bra tips!

Själv heter jag Klas, 27år och bor i Stavanger sedan ungefär ett år. Jobbar som ingenjör inom oljeserviceindustrin. Varit intresserad av flygplan/flygning sedan jag var liten (kan vara för att far min jobbar på Arlanda). Som ingenjör är det både den tekniska biten som intresserar mig, men också känslan av att stänga dörren på en plats i världen och öppna den på (nästan) vilken annan plats som helst.

Reser en del inom Norge och till UK med jobbet, men de flesta flygningarna sker i privat regi. Besöker gamla hemstaden Sthlm rätt så ofta, vilket har blivit mycket smidigt sen SAS började flyga direkt SVG-ARN i November förra året, även om man ibland får åka SAAB. Några europaweekends/år brukar det också bli, och någon alpresa (se avatar). Någon längre tripp händer också att man tar sig tid till.

Välkommen @Kalas!

51-årig kirurg från Umeå.
Har bott i Botswana 2 år i barndomen och spenderat ett år i USA som utbytesstudent, och där drog resandet igång. Har en svägerska på Maui, så det har blivit en del resor dit liksom till olika andra ställen i världen. Dessutom har det blivit ett antal kongresser över hela världen, ffa under min doktorandtid för 10 år sedan (hade under 4 år ett fantastiskt stipendium som möjliggjorde mycket kongressresande, som mest 4 ggr till USA ett år). Nuförtiden blir det mest resor till släkten i Skåne, någon/några Europakongress(er) per år och någon arbetstripp till Norge då och då. Nästan allt resande sker av kostnadsskäl i M-klass (förutom en op-up från M till C ORD-ARN för 10 år sedan, samt bonusresor i C till Sydney, Paris och New York) under devisen hellre några obekväma timmar på flyget och möjlighet till ytterligare en resa snart. Stadig EBS sedan 15 år men aldrig i närheten av EBG (mer än året med 4 USA-resor) men tyvärr stannade det vid nära. Hade jag upptäckt er sympatiska galningar och er syn på världen i allmänhet och resande i synerhet redan då hade det garanterat blivit en mileage run då, men det fanns inte i min tankevärld på den tiden. Får väl kanske satsa på Aegeans guldkort som ett nåbart substitut.

Man, 36 år, uppväxt i Stockholm och bor även här. Jobbar på reklambyrå som strateg. Och ny här på forumet!

Antalet jobbresor går nog inte att jämföra med er som jobbar inom försäljning och teknik, och varierar starkt beroende på konjunktur. Jobbresor brukar handla om tre olika saker: byråinterna möten, möten om nya affärer och möten med nya kunder/new business. Då jag ej är ett stort fan av jobbmöten brukar jag undvika jobbresor så långt det går. Tror nog att det annars kunde blivit ett 10-tal resor till Hamburg, Amsterdam, Köpenhamn, Paris och London varje år.

Privat brukar det bli två interkontresor till Asien eller USA och ca tre Europa/weekendresor per år. Mer hinner man inte med fem veckors semester.

Kan även tillägga att jag är uppvuxen i en SAS-familj och flugit runt hela världen genom ID-biljetter under hela min uppväxt.
Minns när SAS Business Class hette Euroclass och SAS var "The Businessman's Airline"... :) Är dock ingen SAS-nostalgiker men föredrar SAS framför Norwegian alla dagar.

Så det fanns en sån här sida också....Så då är det väl min tur! :)

Man 42år som jobbar med försäljning, teknisk support, design av fartygsutrustning till både varv och slutkunder. Har jobbat med teknisk försäljning de senaste 20 åren på många sätt. Just nu är det mest arbete inom Oil/Gas, riggar och båtar!

Min ansvarsregioner är Syd Korea, Holland, Grekland, Turkiet, Belgien, Finland samt Cypern.

Reser numera mest med SAS i den mån jag kan, men eftersom dom inte flyger till PUS så blir det alltid något annat bolag sista delen. I princip alltid med Eco men finns det inget annat får det bli det som finns. Reser nästan alltid med Sjömansbiljett vilket är oftast en bra grej, men inte alltid har jag

Har just nu EBS men kommar strax upp till EBG eftersom detta eminenta forum fick mig att förstå vikten att vara konsekvent i sitt flygande! :)

Man, eller vad man kallar sig när man är 25.

Pluggar sista året till civilingenjör i brandteknik i Luleå, har sista åren gjort flighten LLA-ARN och vice versa en del ty detta.
Planerar flytt till Stockhom i Januari för exjobb och gjorde härromdagen en lätt överslagsberäkning som sa att mina flighter 13/14 kommer ta mig från EBB till EBG.

Jag jobbar med byggnadstekniskt brandskydd, även om jag själv leker med titeln "professionell pyroman" ibland. Och sen är väl en plan att forska lite också.

Hej, har foljt forumen en langre tid och tankte nu ar det dags att registrera sig. Sitter just nu i loungen pa ARN T5 sa tankte vilken tid kan vara battre an denna.

Jag jobbar som itkonsult inom ERP och har egen firma, jag bor i Manchester, UK och har de sista aren pendlat friskt till ARN. Blir istort sett bara SAS for min del aven om nagon BA flight via LHR har slinkit in. Har just nu 200K+ BA avios och snart 100K Eurobonus och behover nog rad och ideer om hur man spenderar dom pa basta satt.

Jag har haft EBG sedan 6 manader tillbaka.

Toppen