Torsdag 1aug kl 18.55 till fredag 2aug kl 12.30 Singapore Changi flygplatsen
Efter embarkering gick jag genom immigrationen och hämtade upp min väska i terminal 2.
Detta för att lägga i Ron Zakapan jag köpt i Bangkok och för att jag ville prova Singapore Airlines first Class check in lounge i den nya terminal 3. Så efter jag hämtat väskan och gått genom tullen tåg jag automattåget till terminal 3.
Efter att jag letat upp första klass check in loungen gick jag in där och de sa att jag var på fel terminal för planet från Jakarta går från terminal 2.
De blev lättade när jag sa att mitt plan går imorgon för då fanns ingen att väskan inte kom med trots det.
De blev förvånade när de förstod att jag tänkte gå genom immigrationen med en gång men jag förklarade att jag redan hade bokat ett rum på transferhotellet i terminal 1 (det som har pool). Så 15 meter från check in området finns en särskild immigration och säkerhetskontroll för SQ första klass passagerare. Sedan är det bara att ta rulltrappan upp och man är vid Krisflyer loungen. Business till vänster och första klass till höger. Jag blev ledd genom loungen till the Private Room som ligger längst in.
Det är fint men inte alls så överväldigande till FCT var i Frankfurt.
Väldigt tyst var det också.
Duscharna hade ingen toalett i samma rum.
Jag provade hamburgaren med foie Grass och capellinin och hummer.
Mycket gott.
Mycket goda viner fast man kan ju söka upp dem på internet.
Jag kan nog säga att de är väldigt bra men inte så väldigt dyra.
Cirka 200 till 300 kronor flaskan.
2009 etude carneros chardonnay.
2004 chateau cos d'estournel.

Vinkällaren nästa!
Vid 23 hade jag bokat ett budgetrum i terminal 1 i 8 timmar och jag kom dit kl 23.15 och sa att jag ville ha 2 6 timmarsperioder istället för 91 Singapore dollar. Då kunde jag ha rummet till kl 11.30 nästa dag.
På morgonen tog jag mig ett dopp kl 7 när poolen öppnade och sedan blev det dim sum och roti till frukost i the private Room.
Sedan blev det ett dopp till och så lämnade jag rummet kl 11 för att prova första klass loungen i terminal 2.
Den var också bra.

Klockan 11.50 gick jag mot gaten och kom fram lagom till ombordstigningen.
Visa bifogad bild 18120Visa bifogad bild 18121Visa bifogad bild 18122