Senaste nytt

Vad heter du när du är ute och reser? (Flygbiljett mot pass)

Du kan väl egentligen ha en namnteckning som ser ut som ett streck som ändå är giltig (som du skrev)... Detta borde inte innebära några problem.

Uppger man inte pass.nr också när man reser till England (?), vilket gör att man ej kan blanda ihop personer. Din svärfars förnamn är väl också så ovanligt att det hjälper än mer....

Du ska inte behöva vara orolig alls :)

Du kan väl egentligen ha en namnteckning som ser ut som ett streck som ändå är giltig (som du skrev)... Detta borde inte innebära några problem.

Uppger man inte pass.nr också när man reser till England (?), vilket gör att man ej kan blanda ihop personer. Din svärfars förnamn är väl också så ovanligt att det hjälper än mer....

Du ska inte behöva vara orolig alls :)

Helt enig! ;)

Hej

Jag heter Alpha Bravo NotRyan Efternamn.

I min EB-profil står det NotRyan Efternamn

I mitt pass och ESTA blir det Alpha Bravo NotRyan Efternamn

Det stämmer att resebyråerna helst vill boka in mig under namnet Alpha Bravo NotRyan Efternamn när jag åker till USA, men jag brukar neka det och då går dom motvilligt med på att boka in NotRyan Efternamn mot att dom säger att jag gör det på egen risk. APIS lägger dom in som Alpha Bravo NotRyan Efternamn

Jag har ALDRIG haft några problem, varken med incheckningspersonal eller säkerhetskontroll (inte ens med TSAs check av namn på biljetten mot passet). Har åkt med SK, UA, US, OZ

Poängen har också altid kommit klockrent.

Mvh
/NotRyan

Senast jag skulle checka in mig SFO-BGO (via IAD och OSL) så blev det manuellt för att jag heter Alpha Beta Olsson i passet och bara skrivit Alpha Olsson på biljetten. Agenten som då hjälpte mig skällde ut mig och påpekade att jag gjort fel och det är väldigt viktigt att skriva Alpha Beta Olsson på biljetten. Fast fram kom jag ju.

Jag bokar alltid i hela mitt namn, det som står i passet. Vilket av sina förnamn man egentligen kallas spelar ju faktiskt mindre roll. Anmäler mig också till alla bonusprogram med hela namnet, så slipper man krångel :)

Bokar numera alltid alla mina biljetter i Alpha Beta Cesar Larsson (Bonuskorten reggade på samma vis) efter det att jag var nära att bli satt på vändade plan i LAX för 7 år sedan.

Det tog närmare 90 minuter att förklara för Customs & Border protection att det faktiskt var mitt tredjenamn som är tilltalsnamn och inte det första som står i passet.
Så för enkelhetens skull bokar jag nu i hela namnet. Aldrig några problem med bonus-registreringar heller.

Dock så blev grannen satt på vändade plan och måste nu alltid söka visum via ambassaden om han vill resa till usa igen.

Nu springer jag till gaten för ARN-EWR i Plus.
Ha en trevlig dag =O)

Ni måste ha träffat på exceptionellt sura immigration officers. Eller så sa ni något annat fel.

Ja, håller med. Gör 3-4 T/R varje år, ibland mer, till USA och reser alltid med tilltalsnamn, mitt andra namn i ordningsföljden. Har ALDRIG haft några problem, trots olika flypgplatser (ORD, EWR, IAD, LAX, SFO framförallt).

Sist jag flög in till EWR fick jag inte en fråga om nånting, agenten sa bara "Welcome back, brother".. :)

Toppen