EBGGOT skrev:Fair - MEN finns det ingen tillgång så är reglerna ganska ointressanta!Klicka för att utvidga...
Är det SFO som tillgång saknas?
EBGGOT skrev:Fair - MEN finns det ingen tillgång så är reglerna ganska ointressanta!Klicka för att utvidga...
Filip skrev:Är det SFO som tillgång saknas?Klicka för att utvidga...
Homer skrev:FrånSFO är inget problem, titta på jan, feb, mars , det finns upp till 4 platser i C vissa dagarKlicka för att utvidga...
Homer skrev:FrånSFO är inget problem, titta på jan, feb, mars , det finns upp till 4 platser i C vissa dagarKlicka för att utvidga...
vacker skrev:Hej,Jag hade tänkt utnyttja min 2-4-1 för mig och sambon, så man reser iväg över jul och nyår. 14 dagar kanske. Vilken resa skulle ni rekomendera och vilken är möjlig vid den tiden?Usa, Asien, Nya Zeeland, osv är intressanta.Tips om vilket flyg, när osv skulle vara kanon!TackKlicka för att utvidga...
vacker skrev:Så man kan bara resa till USA med vouchern?..Om det nu är så, vars i USA skulle vara bästa resemålet?, Jag tänkte man kanske kan resa med 2-4-1 till Usa sen ta inrikes flyg till Caribien eller så?Klicka för att utvidga...
Filip skrev:Du har bara ett begränsat antal destinationer iom villkoren för 2-4-1 säger SAS destination. Mao USA, iad, ord, el ewr.Tror fö du får tänka om kring "jul och nyår". Voucher gäller kalenderår och den dag du nått 150k. Mao går det inte att boka t.ex. 21 dec- 5 jan.Klicka för att utvidga...
Filip skrev:Nej, det gäller inte bara USA utan samtliga SAS-destination:http://www.sas.se/resmal/Linjekarta/?WT.ac=start_footer_linjekartaKlicka för att utvidga...
Filip skrev:Ja verkligen surt, jag inväntar början på hösten. Har inte SAS ändrat så att man kan boka Plus så säger jag upp Amex kortet. Jag har haft kortet i 4 år nu och fördelarna med 2-4-1 har urvattnats allt eftersom.Klicka för att utvidga...
Filip skrev:Ursäkta, jag som fått solsting, självklart gäller den ett år.Klicka för att utvidga...
Paby skrev:Håller med om att möjligheten att nyttja 2-4-1 dit man vill är högst begränsad men den stora fördelen med AmEx-kortet annars som jag ser det är poängen man får för köp. Jag är ingen storspenderare men det blir ändå 60k EB-poäng per år som går att använda, till LH F t.ex.Klicka för att utvidga...
Filip skrev:Jo så sant, jag omsätter vanligtvis ca 250k/år så 50k poäng är ju aldrig fel. Men samtidigt så kostar det 1000 kr/år + att jag betalar >1000 kr i avgift/år för utländska köp. Tycker det är på gränsen nu i allafall att det lönar sig.Klicka för att utvidga...
Harnos skrev:Precis bokat min första AMEX 2-4-1 CPH-NRT lyckades få business dit men hem fanns det inget annat än ekonomi, försökte få henna att kolla om det går att släppa extra säten eller placera sig i kö men icke, ville inte ens försöka, däremot så var det inga problem att mixa klasser och betala för klass man åker så i mitt fall bussiness dit och ekonomi hem blev 110.000EB, frågade om Plus men kunde inte erbjudas som klass.Mixade känslor, klart glad att jag fick just dom dagarna vi kan åka men besviken på ekonomi platser hem...Klicka för att utvidga...
Harnos skrev:Precis bokat min första AMEX 2-4-1 CPH-NRT lyckades få business dit men hem fanns det inget annat än ekonomi, försökte få henna att kolla om det går att släppa extra säten eller placera sig i kö men icke, ville inte ens försöka, däremot så var det inga problem att mixa klasser och betala för klass man åker så i mitt fall bussiness dit och ekonomi hem blev 110.000EB, frågade om Plus men kunde inte erbjudas som klass.Mixade känslor, klart glad att jag fick just dom dagarna vi kan åka men besviken på ekonomi platser hem...Klicka för att utvidga...