Senaste nytt

Fredagstråden™

Själv sitter jag i Jönköping idag. Svärmor ska försvara sin doktorsavhandling idag och sedan blir det party.

För natten har vi tagit in på Choice Comfort vilket jag absolut inte kan rekommendera. För 1700:- fick vi ett pyttelitet dubbelrum. Hade jag inte varit för trött när vi checkade in igårkväll så hade jag nog gått ner och klagat alt hittat något annat hotell.

Jaha, eftersom jag (tillskillnad från alla andra här) inte har någon hög status i något bonusprogram, sitter jag snällt vid gate F33 och väntar på att boarda AY636 till Helsinki för att sedan ta mig över atlanten i någon sliten AA-kärra. Hoppas ni har det skönt i loungerna ;-)
/ G

Jaha, eftersom jag (tillskillnad från alla andra här) inte har någon hög status i något bonusprogram, sitter jag snällt vid gate F33 och väntar på att boarda AY636 till Helsinki för att sedan ta mig över atlanten i någon sliten AA-kärra. Hoppas ni har det skönt i loungerna ;-)
/ G

Det är inte status som räknas på BusinessClass.se (även om vi gillar status), utan om du är medveten resenär eller inte.
En EBG som låter sina poäng gå ut är en typisk medvetslös resenär i min mening. ;)

Jag själv har inte någon guldkort hos något flygbolag. Så mitt DinersClub kort är min vän som ger tillgång till olika lounger världen över.

Dock det hade ändå inte fungerat i Helsinki, där det inte finns någon Diners kontrakt lounge. :(

Jag sitter och väntar på reserapporten för hur det gick att åka pendeltåg mellan Stockholm och Jakobsberg imorse. :)

För Stockholm -> Jakobsberg var diversion till Rotebro och sedan promenera till bussgate.
Ingen lounge, men inget rökförbjud för dem som stog utanför busskuren.
Bussen hade 2-2 konfiguration med olika sitthöjd beroende på var man satt.

De som åker mellan Norrtälje och Tekniska Högskolan har bättre komfort och service onbord.
Nämligen buss 676 mellan Norrtälje och Tekniska Högskolan har bättre benutrymme på dubbeldäckarebussar och har trådlös internet onbord.
Dessutom man kan köpa frukostpaket för 25 kr innan man kliver onbord vid Norrtälje busstation.

Fler bussturer - med frukost - Nyheter - www.norrteljetidning.se

Last edited:
Toppen