Om man landar kl. 12.00 på flygplatsen i Geneve och avgång tillbaka till ARN är kl. 12.40 (samma plan antar jag?) - Hinner man med detta? Jag har aldrig gjort någon sådan "fram och tillbaka"-resa förr. Vad är era erfarenheter? Är det mer eller mindre bara att lämna planet och sedan att ställa sig i gaten igen eller måste man gå igenom säkerhetskontroller osv?
Hej instämmer med Palmen, är det bokningsbart på SAS så ska det va lugnt. Men ibland blir det stressigt. Gjorde ett antal såna svänger i år och fjol, detta är min erfarenhet av olika destinationer (med reservation för att något kan ha ändrats). Allt bygger på att man checkat in tillbakavägen redan innan avfärd om möjligt:
BCN - Som Palmen skriver (vi var på samma flight i mars): bara att knalla ut och sätta sig och vänta vid samma gate. Man hinner t.o.m. shoppa lite om man vill medans de städar planet.
LIN - Samma här, knalla av plan rätt in till departure gate.
VCE - Man landar på annan våning än departures, och måste svänga genom en "connecting flight" dörr precis när man kommer in. En snabb säkerhetskontroll senare (ingen i kö innan när jag var där) tar man rulltrappan upp till departures och samma gate. Tog max 5 minuter. Återigen - gott om tid att handla både salami och parmesan.
PRG - Här var det värre. Gick inte att checka in för återresan vid utresa, dvs. man var tvungen att i rask takt bege sig landside, checka in, få boardingkort, security osv, sen löpa tillbaks till gaten. Blev rätt svettigt. Kan således ej rekommenderas om andra alternativ finns att välja på.