Senaste nytt

BusinessClass.se Loungen™ 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter vid gaten på Terminal 1, Changi. Flyger med JetStar, så med andra ord ingen lounge för mig. Inte för att det behövs då Changi är en väldigt trevlig flygplats. Bär vidare mot Kuala Lumpur nu vilket känns lite trist då Singapore verkligen är en fantastisk stad, med mycket mer att utforska. Nu förstår jag varför Mr. Björnström har varit här 44 gånger ;)

Sitter i en fåtölj i första gruppen närmast utgången på SL T5, har några timmar tills jag åker till GOT för sista tur- och returen i bonuskampanjen. Om någon vill morsa eller behöver gästas in, säg till!

Kan förresten tillägga att SL verkar ha dragit på sig ett litet (stort) problem med blomflugor. De verkade trivas väldigt bra kring grapefrukten på frukostbuffén och på väggen ovanför muggarna. Trevlig personal dock, som gärna hämtade två laddningar Gin till min tonic, och en jättegod rotsellerisoppa i dag!

Kan förresten tillägga att SL verkar ha dragit på sig ett litet (stort) problem med blomflugor. De verkade trivas väldigt bra kring grapefrukten på frukostbuffén och på väggen ovanför muggarna. Trevlig personal dock, som gärna hämtade två laddningar Gin till min tonic, och en jättegod rotsellerisoppa i dag!

Bild på dessa finns på Twitter http://t.co/01n4ASvVHb

Är det inte idag elller imorgon som Kuala Lumpurs nya LCCT2 öppnas?

EDIT: 2013-JUN-28 är korrekt datum.
http://www.businessclass.se/flygplatser/8806-kuala-lumpur-oeppnar-lcc-terminal-2013-jun-28-a.html

Det stämmer bra. KLIA 2 har ännu ej hunnit öppnas, så jag fick nöja mig med den gamla LCCT som i själva verket bara är en hangar med lite dörrar och fönster. Ska kika på den nya terminalen på lördag.

Måste för övrigt säga att Air Asia imponerade stort. Fräscha A320, supertrevlig och mycket attraktiv personal, samt bra varm mat ombord att köpa. Man kan nog till och med påstå att de slår SAS (Plus/Go) när det kommer till maten ombord. Biljetten i sig kostade bara 200kr t/r för en två timmars flight. Om bara lågprisbolagen i Europa kunde vara lika civiliserade...

SAS loungen i GOT sitter själv i BC hörnan o väntar på TK1800 till IST igen. Nu väntar massa jobb på ett kraftverk i södra Turkiet.

Befinner mig från ca 09:00 till 10:00 på Menzies ARN T2 där jag inväntar AY till BGO. Skall bli kul att prova denna.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen