Senaste nytt

Tips önskas om New Delhi

CarlT

Medlem
Vid denna tidpunkt närmar sig slutet på den inhemska turneringen i Twenty20-cricket, Indian Premier League. Det är en internationellt stor liga då lönerna är stora, de bästa tjänar två miljoner USD under de två månader som säsongen varar. Resten av året spelar de för landslag eller i andra länder och får lön där med... Nu har Delhi Daredevils inlett säsongen relativt svagt men jag tror ändå att det skulle vara en häftig upplevelse. De använder två olika arenor, den ena tar 55,000 och den andra 65,000 så det borde gå att fixa biljetter på något sätt, speciellt när de spelar dåligt.
 
Istället för att ta någon / några dagar extra så har jag istället valt att vara där så kort tid som möjligt. Om jag har räknat rätt så blir det knappt 51 timmar från det att vi landat tills vi lyfter igen. Så nu är frågan istället, hur undviker jag magsjuka?
 
Det ser ut att bli en ny resa för mig om några veckor. Denna gång hade jag tänkt ta en dag semester och ta mig tid att åka till Taj Mahal. Jag antar att ett antal personer här har varit där och kan ge tips. Jag har funderat på att åka dit onsdag kväll, för att ta in på hotell och ha möjlighet att se Taj Mahal i soluppgången för att senare åka tillbaka till New Delhi på eftermiddagen. Funkar detta upplägget? Några hotelltips i närheten? Jag har kollat på "The Oberoi Amarvilas, men runt 3000 SEK för en natt känns lite magstarkt. Å andra sidan verkade det vara så nära att det var gångavstånd på morgonen. Jag har också kollat på Radisson Blu som ligger någorlunda nära. Betydligt billigare, bara 800 SEK, men behöver taxi på morgonen. Jag tar tacksamt emot tips!
 

Groggman

Medlem
Varit i Indien ett flertal gånger och på ett flertal platser (bara jobb) och det är synd att säga att man ser fram emot dessa resor...Indien är inget land jag skulle spendera min semester i om jag säger så. Mitt inlägg kan dock vara färgat av att jag just nu vilar upp mig o min mage från "the Indian bug" på ett hotellrum i Singapore :( Sorry för OT.

On topic kan jag meddela att Radison Blu Plaza Dehli är ett bra transfer hotell nära flygplatsen.
 
Jag har ingen erfarenhet av hotell i Agra men jag vet att det tar nu ca 2h till Agra från Dehli med nya motorvägen.

Är tyvärr i Dehli nu och det är bara +48 grader idag......
 
Toppen