Senaste nytt

SAS har påbörjat migreringen till nya priser (SAS Go och SAS Plus)

Sitter och ska boka en bonusresa som pressent till en vän och hans tjej, i månadsskiftet juli-aug till en kompis till någonstans i Tyskland eller EU1 men jag blir inte klok på vad den ska kosta. Priset varierar från gång till gång och det verkar vara en slump om economy extra finns eller inte. Ska man avvakta några dagar eller ska man ringa SAS och boka?

Tänkte boka någon slags högre klass än economy men undra hur det nu blir med det efter konverteringen från M-Y-C till go och plus ?

Tror ni inte att kolumnen SAS Business kommer försvinna när konceptet lanseras?
Troligtvis är det bara information för de som vill boka Business på Europa (vilket du kan tills det nya konceptet är i bruk).
Sen när Business försvinner så försvinner även kolumnen. För jag ser inte vilken klass de annars tänkt sig ska använda för award i Business

Men varför finns det bara Economy och Biz på de flesta destinationerna i Europa efter den 9/6?
Ska de höja Plus till biz nivå eller hur har de tänkt?

Vad tror ni att poäng priserna blir för Plus, som economy extra som tabellen på SAS.se visar eller som biz som bokningsdialogen visar?

Fick precis ett mail, säkert många andra som också fått det. Rätt trevligt att få lounge och 200% poäng på den billigaste econonmy flex-biljetten jag bokade.

On June 9, we will introduce our new service concept for travel within Europe, SAS Go and SAS Plus.
You have booked a trip on SAS departing on/after 09JUN and will be traveling in our new SAS Plus.

In addition to giving you a flexible ticket, SAS Plus allows you to check in 2 pieces of baggage. At the airport, you can access SAS Fast Track and visit the SAS Lounge. Onboard, we offer you food and beverages from Our Café. And if you are a EuroBonus member, you will earn 200% Basic points in SAS Plus on flights within Europe
.

Med den smileyn kunde man bara tolka det på ett sätt.
Du är en av få som är nöjda med SAS. Grattis.
det nämdes om chatten och det var den jag kommenterade, sen kanske jag inte alltid varit nöjd med SAS i andra sammanhang, men du verkar uppenbart tycka att SAS är skräp :rolleyes:.

Toppen