niksal skrev:Ingen seatblock idag OSL-CPH i Y+. Fanns definitivt möjligheten, men min rad var en av de få där jag hade någon på mittsätet.Klicka för att utvidga...
groggman skrev:blockat säte i economy, got-cph och cph-pvg igår. är egb.Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:Hur vet ni när det är blockat och när det bara är slumpen?En riktig seat block för mig är när ingen kan välja ett visst säte förrän alla andra lediga säten är tagna. Att någon bara inte råkar välja ett visst säte ser jag inte som en seat block.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Såg det på ExpertFlyer före flighten. Titta t.ex. på SK1416 på måndag 27/5. Jag sitter på 6F. 6E är blockerad. Det gäller dock, som du kan se, inte för alla rader. Sedan får man ju vara beredd på att fler biljetter säljs.Klicka för att utvidga...
johhenrik skrev:Jag kollar på min flight i morgon på expertflyer; SK903 ARN-EWR. Detta är ju lite knepigt tycker jag:A0 C5 D5 J0 Z0 R0 Y5 S0 B0 E9 M9 H9 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G9 N9Det är 5st platser i "hinken", men enligt expertflyer är det 6 lediga säten och 7 blockerade. Borde man inte se en vanlig C7 D7 eller liknande? För visst borde väl dessa blockerade säten vara uppe till försäljning hoppas jag för SAS skull? Kollar man i EcoExtra så säger den Y5 och 5st blockerade, 0 lediga.Jag gör säkert en felaktig analys här någonstans som någon gärna får poängtera för mig.Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:Ok, men släpps inte detta när FM tar över?Klicka för att utvidga...
mry skrev:Man blockerar inte säten till de som får uppgradering via OT och/eller poäng?Klicka för att utvidga...
A380*G skrev:En seatmap i sig säger inte något om bokningsläget så att det är sex lediga ger inte information som man kan dra slutsatser av.Klicka för att utvidga...
johhenrik skrev:Välkommen Gotlander! Jag brukar kolla upp seatmap på ExpertFlyer.com.Klicka för att utvidga...
StarFlyer skrev:Haft problem med EF sista tiden, seatmaps verkar inte längre tillgängliga efter det att OLCI börjat... eller är det jag som gör något galet?Klicka för att utvidga...