Senaste nytt

SAS med seatblocking for sine premium passasjerer

Jag funderar lite kring hur jag smartast skall göra. Har *A Guld hos USAirways dividend miles men vill helst kreditera poängen för min resa med SAS till Miles & More (ingen status där ännu men jobbar på det). Jag har lagt in mitt dividend miles nr i bokningen för att få chans till blockat säte bredvid. Visst borde jag kunna lägga in M&M numret istället i bokningen när jag checkar in (sent) och därmed få poängen rätt. Risken är väl att eventuell seat block försvinner då men större chans att ingen hinner knipa sätet brevid mig på rad 1? Några kloka tankar kring det? Är jag ute och cyklar?

Några kloka tankar kring det? Är jag ute och cyklar?

En klok tanke är väl att fortsätta kreditera till USDM och skippa M&M. 500 värdefulla poäng istället för 125 värdelösa är väl en no-brainer? ;)

Annat fall är det väl bara att ändra FFP vid gaten, ifall du vill kunna ta del av seatblocking.

I och för sig. Jag har dock väldigt många poäng hos USDM och vill börja bygga mot FTL hos M&M. Har en resa i first till SFO om några månader som förhoppningsvis kommer att boosta M&M och då kan jag lika gärna börja samla där. Måste dock kolla upp bättre hur mycket en resa t/r ARN-CDG i SAS plus ger i de olika programen.

Detta kan ha nämnts i en annan tråd, men det verkar som att man kan köpa Seat Block i Sas Plus
Extra sittplats ger extra komfort
Köp en extra ledig sittplats bredvid ditt eget om du önskar sitta lite extra bekvämt! Du bokar din extra sittplats i samband med att du gör din bokning av din resa, antingen via din resebyrå eller SAS telefonförsäljning. Den extra sittplatsen är prissatt till lägsta tillgängliga i din bokade serviceklass, exklusive skatter och avgifter (gäller SAS Go). Vid start och landning måste du sitta fastspänd på en av sittplatserna.

Notera! Din extra sittplats är till för ökad komfort och får inte användas för att transportera extra bagage. När du har köpt en extra sittplats checkar du in på flygplatsen genom att kontakta vår personal, du kan således i dagsläget inte använda våra check-in tjänster på internet.

Pris för extra sittplats i SAS Plus

Inrikes 1 000 SEK
Europa & Intraskand 1 500 SEK

Välj din sittplats - SAS

Det där med seat block är skumt. Jag hade ingen brevid mig mellan ARN-CPH häromdagen på en nästan helt full flight. Det måste väl krylla av ebg på den rutten? Satt i plus med många andra och på alla rader utom min satt det någon på mittplatsen...

Det där med seat block är skumt. Jag hade ingen brevid mig mellan ARN-CPH häromdagen på en nästan helt full flight. Det måste väl krylla av ebg på den rutten? Satt i plus med många andra och på alla rader utom min satt det någon på mittplatsen...

Kan ju varit någon som var bokad på den och antingen inte dök upp, eller avbokade så sent att det var efter att alla andra platser var assignade.

Toppen