Senaste nytt

First Class: London-New York med Lufthansa/Swiss 25 700 SEK

Det kan vara så att på returresan, att det inte går att ha en sträcka till. Jag måste läsa på lite noggranna, som jag inte hinner nu:[

Måste ödmjukt tacka för inspirationen – tänkte inte på att LH kör 380 till IAH. Bokade nästan exakt samma routing för en minut sedan men med slutdestination SFO. Med LH F till IAH på ditvägen och LX F från ORD på hemvägen. Strålande!

Landar man i Manchester så måste man ju åka via MUC i SQ Suites :)
Kostar rimliga: GBP 506.60 (enväg)

Ok, jag har nu kollat på några andra destinationer. Högst värde (intjäning av miles) skulle kanske vara Atlanta (ATL) samma pris som NYC ungefär.

Det som dock är intressant är att alla 3 bolag som flyger med F (United, Swiss och Lufthansa) över Atlanten har samma pris men väldigt olika routingregler för denna:
LH via BOS/NYC/YUL/YYZ/CLE/CHI/WAS eller direkt till ATL
LX via TPA/BOS/CHI/MIA/NYC/EWR/WAS/YUL/YYZ
UA via BOS/CHI/CLE/NYC/PHL/WAS/YHZ/YUL/YOW/YYZ/HOU

En optimal resa här då skulle kunna vara LHR-FRA-IAH-ATL-IAD-FRA-LHR bokat som UA fare basis ut och LH hem. Då borde man kunna testa LH A380 mellan FRA-IAH på UA nummer och sedan B747-8i mellan IAD-FRA. Det går att trycka in en del andra segment, och man kan ha en gratis stopover, och sedan kostar det €100 per stopover som är ok tycker jag.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Toppen