Senaste nytt

Posta din lyckad bokning av bonusresor här 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flight TG643 står som 777-300ER när jag söker på awardtravelr men i Expertflyer står det 777-300 utan F. Vilken källa är den mest säkra när det kommer till flygplanstyp? TG är förvisso kända för att ändra kärra i sista stund.......men om nu det är ett två-kabins plan så får jag nog ändra min bokning (som just nu är put-on-hold) till TG641 (747) och hoppas på att det poppar upp tillgänglighet i F närmare avresa.

Bonusprogram: SJ Prio
Flygbolag: SJ Snabbtåg
Kabinklass: 2Klass
Antal poäng: 3000 Poäng
Skatter&avgifter: 0kr
När: april 2013
Bokad: april 2013

Avreseort: Sala stn
Destination: Arlanda C

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: SAS, ANA, Asiana, Lufthansa
Kabinklass: First & Business
Antal poäng: 100.000 miles
Skatter&avgifter: 187,58 USD inkl. Award Processing fee
När: juni 2013

Gick mycket smidigt att boka. Hade kollat Awardtravlr och ANAs hemsidan innan och själva samtalet med USDM tog ca 20 minuter.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Göteborg-London: SAS C
London-Tokyo Narita: ANA F

Tokyo Narita-Seoul: Asiana C
Seoul-Frankfurt: Asiana F
Frankfurt-Göteborg: Lufthansa C

Någon som vill köpa en 4-dagarsbiljett till Sweden Rock Festival? :)

Bonusprogram: EB
Flygbolag: LH, TG, TK
Kabinklass: Business
Antal poäng: 2 x 140k + 2x 30k
Skatter&avgifter: ca 3800 SEK + 500 SEK/biljett
När: november-december 2013

Skall flyga med fru + infant HEL-MUC-BKK-USM//KUL-IST-HEL samt USM-BKK-SIN i C. Skall försöka ändra returen till SIN-HEL, men EB hade inga platser nu för december.

Finska EB-medlemmar måste ringa ett specifikt nummer för att göra bokningar. Begärde först service på finska och samtalet kopplades till en surpuppa i Tallinn som ville ha säkerthetskoder etc. Hade ingen, så fick den per mail. Ringde på nytt, begärde service på svenska, och kopplades till en super-trevlig kille i Sverige och fick gjort bokningarna utan några som helst problem (och inga koder behövdes).

Bonusprogram: US Airways Dividend Miles
Flygbolag: UA, AC, US
Kabinklass: Economy
Antal poäng: 2 x 25.000 miles
Skatter&avgifter: 1.030 SEK/person (??) + bokningsavgift 25 USD/person (pris för domestic flights)
När: 6-19 maj 2013
Bokad: 19 april 2013

Hiskeligt med dessa skatter inom Nordamerika, men det var tvunget att bli på detta sätt.
Då har jag efter detta 206k miles kvar på kontot.

20130506 / UA4738 / DCA-CLE
20130506 / UA4200 / CLE-YUL
------
20130519 / AC750 / YUL-LGA
20130519 / US2191 / LGA-DCA

och hela resan ihop med min 2-4-1 Amexvoucher blir:

Har bokat Radisson som ligger 10 min från DCA och hotellet erbjuder gratis shuttleservice.

EDIT: Nu när jag kollar i bokningen så står det att 1.030 SEK i skatter är för 2 personer och inte per person. Får väl kolla Amex om ett par dagar då och se. För om det är för 2 personer så stämmer det mer med vad jag räknade ut via ITA Matrix.

Last edited:
Bonusprogram: Lifemiles
Flygbolag: TG, SQ
Kabinklass: Business
Antal miles: 32.000 för två (40% av 80k miles+cash)
Skatter & avgifter: ca 800 USD för två (60% miles som cash + avgifter)
När: Juli 2013
Bokad: April 2013

TG C BKK-SIN
SQ C SIN-BKK

Första bonusresan ever bokad! Gick väldigt smidigt att boka med Lifemiles hemsida (även om varken amex eller Diners ville funka), sen vända sig till respektive bolag med bokningsnumret för att välja platser. Det initiala känslan är att hela fenomenet med bonusresor kan bli hyfsat lätt att bli beroende av. Och inte mig emot, nu kör vi!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen